آفتاب

پایان رزمایش‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین

پایان رزمایش‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، رزمایش‌های نیروهای این کشور در جنوب روسیه که از سوی آمریکا به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز در بحبوحه بحران اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته، پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیمایی که در این رزمایش‌ها شرکت داشتند، مجددا در پایگاه‌های هوایی موقت در پایگاه‌های هوایی دائمی خود مستقر شده و یگان‌های موشکی ضد هواپیما بارگیری تجهیزات خود را برای رفتن به قرارگاه‌های دائم‌شان آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه افزود: این رزمایش‌ها در جنوب منطقه آستراخان واقع در 1000 کیلومتری مرز اوکراین نشان دهنده سطح بالای همبستگی میان نیروها بود.

دونالد تاسک، نخست‌وزیر لهستان گفت: وی گمان می‌کند که تهدید مداخله مستقیم ارتش روسیه به اوکراین اخیرا افزایش یافته است. این در حالی است که ناتو نیز گفته است که روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین 20 هزار نیرو مستقر کرده است.

روابط میان مسکو و غرب به پایین‌ترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است. غرب روسیه را به تحریک درگیری میان جدایی‌طلبان حامی روسیه شرق اوکراین و نیروهای دولت کی‌یف متهم و چندین دوره تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. مسکو ارسال سلاح به جدایی‌طلبان شرق اوکراین را رد کرده و با محدود کردن واردات مواد غذایی از کشورهای غربی دست به اقدامی تلافی‌جویانه زده است.

انتهای پیام

کد N434152

وبگردی