آفتاب

دیپلمات ایرانی:ایران آماده همکاری با پاکستان در زمینه مبارزه با قاچاق انسان است

دیپلمات ایرانی:ایران آماده همکاری با پاکستان در زمینه مبارزه با قاچاق انسان است

اسلام آباد – ایرنا – معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های منطقه ای برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با پاکستان برای مهار کردن این پدیده شوم است.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، سومین نشست منطقه ای مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی، روز گذشته با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران شامل نمایندگانی از بخش بین الملل نیروی انتظامی، قوه قضاییه ، وزارت امور خارجه و هیات هایی از پاکستان، افغانستان، ترکیه و بحرین در محل دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته در اسلام آباد برگزار شد.

«حسین روشن» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست، بر ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات موثر برای مبارزه با پدیده رو به رشد قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی در منطقه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در مسیر مهاجرت غیرقانونی از کشورهای پاکستان و افغانستان به مقصدهای اروپایی قرار گرفته است،از همه کشورهای منطقه به ویژه کشورهای شرکت کننده در این نشست خواستار تعامل بیشتر برای مبارزه با این معضل اجتماعی شد.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد اظهار داشت: کشورهای منطقه باید تدابیر موثری برای مجازات عوامل قاچاق انسان اتخاذ کنند؛ ضمن اینکه لازم است عواملی که باعث افزایش نرخ این پدیده می شود، مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار گیرد تا این مسئله به صورت ریشه ای و اساسی حل شود.

حسین روشن عواملی نظیر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مسایل و مشکلات امنیتی، تبعیضات انسانی و خشونت را از جمله عوامل مهمی برشمرد که موجب افزایش نرخ قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی می شود.

وی از نمایندگان کشورهای شرکت کننده در نشست یاد شده خواست، ضمن توجه کافی به این عوامل ، تلاش جدی برای برطرف کردن این معضل داشته باشند.

آساق**1723 *1579 *1446
کد N434113

وبگردی