آفتاب
برای بررسی وضعیت مسیحیان؛

نماینده پاپ فرانسیس به شمال عراق می‌رود

نماینده پاپ فرانسیس به شمال عراق می‌رود

دفتر مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد: رهبر کاتولیک‌های جهان کاردینالی را به شمال عراق اعزام می‌کند تا نزدیکی و همبستگی وی را با مردم این کشور به ویژه مسیحیانی که تحت حملات شبه‌نظامیان تروریست قرار گرفته‌اند، ابراز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان گفت: فرناندو فیلونی، سفیر سابق واتیکان و نماینده کنونی انجمن پروتستان‌های انجیلی قرار است در چند روز آینده به کردستان عراق برود.

بیش از 120 هزار مسیحی از خانه‌هایشان در شهرهای قره قوش و تلکیف واقع در شمال عراق که تحت کنترل شبه‌نظامیان داعش در آمده، فرار کرده‌اند.

شبه‌نظامیان داعش بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را برای ایجاد خلافت اسلامی تصرف کرده و به مسیحیان هشدار داده‌اند که آن‌ها یا باید مسلمان شوند و یا این کشور را ترک کنند.

دفتر مطبوعاتی واتیکان افزود: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان اخبار نگران کننده و ناراحت کننده‌ای را از شمال عراق دریافت کرده است؛ جایی که جوامع مسیحی بیش از دیگر جوامع تحت تاثیر هستند و به خاطر ناآرامی در این منطقه باید روستاها و شهرهای خود را ترک کنند.

پاپ فرانسیس در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست تا به این بحران بشری پایان داده و افراد تهدید شده در پی این ناآرامی را تحت حفاظت قرار دهند.

پاپ فرانسیس در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: من از تمامی مردان و زنان می‌خواهم تا در عبادت برای مسیحیان عراقی و تمامی اقشار آسیب‌پذیر به من بپیوندند.

انتهای پیام

کد N433994

وبگردی