آفتاب
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تحقیق و تفحص از سازمان چای به اتمام رسید

تحقیق و تفحص از سازمان چای به اتمام رسید

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اتمام طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای و خبر داد و گزارش تفحص انجام شده فردا در کمیسیون ارائه می‌شود.

عباس رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، گفت: موضوع چای در کشور ما از چند منظر قابل تأمل و بررسی است.

وی در خصوص مشکل ایجاد شده در حوزه‌ی چای افزود: مقداری چای سنواتی در کشور موجود بوده است که بخشی از آن از کشور خارج شده و با بسته‌بندی‌های خاص و با برندهای مختلف دوباره وارد کشور شده در حالی که این محصول در واقع قابل مصرف انسانی نبوده و این اقدام در هر صورت تخلف محسوب می‌شود.

رجایی با تأکید بر اینکه این اتفاق نشانگر عدم دقت دستگاه‌های نظارتی است گفت: قیمت چای در بازار ایران بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن است و این محصول در حال حاضر 200 تا 300 درصد بیشتر از ارزش واقعی فروخته می‌شود.

وی بر لزوم ورود سازمان‌های نظارتی مختلفی همچون تغزیرات حکومتی، اصناف کشور و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بررسی و رسیدگی این موضوع تأکید کرد و افزود: نباید اجازه چنین تخلف‌هایی در کشور داده شود.

رجایی با بیان اینکه در حال حاضر یک بسته چای نیم کیلویی حداقل حدود هفت هزار تومان گران‌تر از قیمت واقعی فروخته می‌شود، این اقدام را مصداق تضییع حق مصرف‌کنندگان دانست و افزود: طرح تفحص در حال آماده شدن است و اگر نتیجه نهایی مشخص شود و تخلفی صورت گرفته باشد، پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

وی افزود: طرح تفحص از سازمان چای کشور به اتمام رسیده و در کمیسیون بررسی شده و در نهایت نتیجه در صحن علنی مجلس اعلام می‌شود.

انتهای پیام

کد N433909

وبگردی