آفتاب

عملکرد داوود اوغلو زیر تیغ تیز انتقادات اپوزیسیون ترکیه

عملکرد داوود اوغلو زیر تیغ تیز انتقادات اپوزیسیون ترکیه

احزاب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه و مردم دموکراتیک ترکیه وزیر خارجه این کشور را به دلیل رویکردش در قبال داعش به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، معاون حزب مردم جمهوری خواه ترکیه (CHP) در بیانیه‌ای گفت: سیاست‌های فرقه‌ای احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه موجب ویرانی منطقه ما شده است. ایزدی‌ها، ارمنی‌ها، ترکمان‌ها و مسیحیان که عناصر اصلی منطقه ما هستند، از دست سازمان‌های بنیادگرا عذاب می‌کشند.

وی افزود: ما تاکنون پنج بار از داوود اوغلو شکایت کرده‌ایم و وی باید فورا از سمتش استعفا دهد. داوود اوغلو که منتقدانش را به خیانت متهم می‌کند باید بداند که نتوانسته است به عنوان یک وزیر موفق عمل کند وباید استعفا دهد.

این بیانیه در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه ترکیه مطرح شده است.

داوود اوغلو در سخنان خود گفته بود: احزاب اپوزیسیون ترکیه که دولت را به همدستی با داعش متهم می‌کنند، خائن هستند. معاون حزب مردم جمهوری خواه در اوایل سال 2000 به عنوان معاون وزیر خارجه ترکیه فعالیت کرده است.

هزاران تن از مسیحیان عراق و سایر اقلیت‌ها از دست فعالیت‌های داعش گریخته‌اند و به کوه‌ها پناه برده‌اند.

معاون حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه ترکیه گفت: در حالی که این اتفاقات در کشور همسایه ترکیه رخ می‌دهد اما دولت آنکارا چشم خود را بر این مساله بسته است و تنها دولت مرکزی عراق را می‌بیند. دولت ترکیه مسئولیت بسیاری در شکست وحدت عراق دارد.

اوایل هفته پیش از حزب اپوزیسیون علیه داوود اوغلو به دلیل نحوه رسیدگی دولت از بحران گروگانگیری در عراق شکایت کرد. در این شکایت، وی به سوء مدیریت این بحران متهم شده است. شبه نظامیان تکفیری داعش در ماه ژوئن 49 تن از جمله کودکان را از کنسولگری ترکیه در موصل به گروگان گرفت.

انتهای پیام

کد N433851

وبگردی