آفتاب

جنایتی که داعش در حق دختران و زنان ایزدی می‌کند

جنایتی که داعش در حق دختران و زنان ایزدی می‌کند

ایسنا نوشت:

سخنگوی هلال احمر عراق اعلام کرد که گروه داعش در ادامه جنایت‌های خود علیه اقلیت‌ها در این کشور، این بار بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان مسیحی و یزیدی به عنوان کنیز باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد الخزاعی، سخنگوی هلال احمر عراق اعلام کرد که اعضای گروه "دولت اسلامی" (داعش) بازاری برای فروش زنان ایزدی (یزیدی) و مسیحی باز کرده و به فروش زنان به عنوان کنیز در بازارهای شهر نینوا می‌پردازد.

وی گفت: اعضای داعش زنان ایزدی و مسیحی را ربوده و آن‌ها را به عنوان کنیز می‌فروشد. همچنین آنها ده‌ها خانواده ایزدی، ترکمان و مسیحی را در فرودگاه تل عفر بازداشت کرده و تمامی مردان این خانواده‌ها را کشتند.

این مسئول هلال احمر عراق از تمامی سازمان‌های بشردوستانه، جامعه جهانی و دولت عراق خواست تا برای بررسی اوضاع وخیم انسانی در نینوا اقداماتی اتخاذ کنند.

در همین راستا برخی فعالان ایترنتی تصاویری را در صفحات اجتماعی منتشر کردند که در آن گروهی از زنان نشان داده‌ شده‌اند که با زنجیر دست و پایشان بسته شده و گروه داعش آن‌ها را در خیابان‌ها به دنبال خود می‌کشانند.

منابع رسانه‌ای و امنیتی در استان نینوا نیز اعلام کردند که گروه داعش بیش از 400 زن از اقلیت‌های ایزدی را ربود و آن‌ها را برای شرکت در جهاد نکاح به پادگان‌هایی در نینوا بردند.

وزارت امور زنان عراق نیز در بیانیه‌ای از تمامی طرف‌های ذی‌ربط در دولت بغداد و اقلیم کردستان و همچنین جامعه جهانی خواست تا هرچه سریعتر برای پایان دادن به جنایت‌های داعش و نجات زنان عراقی از دزدیده شدن و به بردگی رفتن اقداماتی اتخاذ کنند.

52261

کد N433759

وبگردی