آفتاب

آمریکا بار دیگر به روسیه هشدار داد

آمریکا بار دیگر به روسیه هشدار داد

مهر نوشت:

نمانیده آمریکا در سازمان ملل متحد شب گذشته به روسیه هشدار داد که اقدام احتمالی مسکو در حمله به اوکراین به بهانه نجات جان مردم غیر قابل قبول خواهد بود.

به گزارش الجزیره، شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد شاهد بحث درباره تحولات اوکراین بود. اعلام روسیه مبنی بر تشکیل کریدوری برای نجات افرادی که در نبرد میان ارتش اوکراین و جدائی طلبان گیر افتاده اند موجب شکل گیری این احتمال شده که ممکن است روسیه به بهانه نجات جان انسان های بی دفاع اقدام به حمله نظامی به اوکراین کند.

در همین رابطه "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با اشاره به این موضوع به روسیه هشدار داد تا از حمله به اوکراین چشم پوشی کند چون این اقدام مسکو به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این وضعیت در حالی است که در درگیری ها روز گذشته شرق اوکراین دست کم 15 نفر کشته شدند. ارتش اوکراین از هفته گذشته حملات سنگینی را برای تصرف شهر دونتسک که یکی از اصلی ترین پایگاه های جدایی طلبان است آغاز کرده و همین امر موجب افزایش تلفات و وخیم شدن اوضاع انسانی در شرق اوکراین شده است. در همین رابطه روز گذشته نیز یکی دیگر از جنگنده های ارتش اوکراین در شرق این کشور مورد هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

بواسطه این حملات، سازمان ملل متحد با اعلام نگرانی خود در مورد وضعیت انسانی در شرق اوکراین اعلام کرد که در نتیجه درگیری های این منطقه دست کم 700 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

52261

کد N433757

وبگردی