آفتاب
حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

بزرگترین نقص وزیر علوم نداشتن دلواپسی دلواپسان است

بزرگترین نقص وزیر علوم نداشتن دلواپسی دلواپسان است

فرجی‌دانا یکی از نماد‌های تدبیر و امید است و این امر برای کسانی که حسرت دوره احمدی‌نژاد برایشان باقی مانده، گران آمده است/ وزیر علوم در صورتی که نمایندگان به دنبال استیضاح باشند باید به استقبال این مساله برود چرا که دردهای زیادی در سینه دارد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بزرگترین نقصان در عملکرد وزیر علوم را نداشتن دلواپسی گروه دلواپسان عنوان کرد و گفت: بزرگترین جرم فرجی‌دانا زنده نگه‌داشتن امید در دانشگاه‌ها است.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی از عملکرد وزیر علوم و اینکه به نظر وی چه ضعفی در عملکرد فرجی دانا بوده که نمایندگان مجلس را به فکر استیضاح انداخته است، گفت: فکر می‌کنم بزرگترین نقصانی که در دوره مدیریت آقای فرجی‌دانا وجود دارد این است که ایشان دلواپسی‌های گروه دلواپسان را ندارد. مردم در انتخابات سال گذشته راست جمهوری به دنبال برگزیدن تفکر و اندیشه عقلانیت و منطق بر تحجر بودند و آقای فرجی‌دانا یکی از نماد‌های تدبیر و امید است و این امر برای کسانی که حسرت دوره احمدی‌نژاد برایشان باقی مانده، گران آمده است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به معضلات و کاستی‌های موجود در وزارت علوم اشاره کرد و گفت:آنقدر گرفتاری‌ و ویرانی‌های بر جای مانده در این وزارتخانه بسیار است و محدودیت‌هایی در سبک و شیوه کاری و همچنین فضا سازی علیه وزارتخانه علوم وجود دارد که دکتر فرجی دانا را بیشتر به حاشیه مشغول کرده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با روی کارآمدن فرجی‌دانا امید به تغییر در دل جامعه دانشگاهی قوت گرفت، اظهار کرد: در این دوره شاهد تغییر فضا در دانشگاه هستیم و وزیر علوم تاکنون موفق شده امید به تغییر را در درون دانشگاه ایجاد کند. به نظر من بزرگترین جرم و گناه دکتر فرجی دانا زنده نگه داشتن امید و همچنین طرح مباحثی است که نامطلوبی‌ها در دانشگاه را تغییر خواهد داد.

وی افزود: جهت‌گیری وزارتخانه این بوده که رویه‌هایی که از گذشته در این وزارتخانه وجود داشته است در این دوره دیگر تکرار نشود و در آزمون‌های جدید نیز با موج ستاره دار شدن دانشجویان کمتر مواجه شویم.

حاضری در خصوص اظهارات اخیر علی مطهری در جمع دانشجویان ایرانی خارج از کشور مبنی بر اینکه وزیر علوم باید از استیضاح استقبال و در آن جلسه خیانت‌های وزارت علوم در دوره‌های گذشته را مطرح کند گفت: شاید برخی خشنود باشند که در جلسه استیضاح وزیر علوم ضعف‌هایی که در وزارتخانه از گذشته بود را مطرح کند اما رئیس جمهور و یا هر کسی که برای آموزش عالی دل بسوزاند بیشتر از آنکه به دنبال افشاگری باشد، به دنبال چاره‌جویی برای رفع گرفتاری‌ها است. به قول معروف نباید در آن جلسه به دنبال طرح موضوعاتی بود که مطرح شدن آن به شئونات دانشجویان لطمه می‌زند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: بدون شک آقای فرجی دانا از این زاویه علاقه‌ای به افشاگری مسائلی که به این وزارتخانه ضربه بزند را ندارد و بیشتر به فکر آموزش عالی و ارتقای آن است.

وی با اشاره به جلسه امروز وزیر علوم با نمایندگان متقاضی و اینکه گفته می شود اگر آنان در این جلسه قانع نشوند، طرح استیضاح وزیر علوم به هیات رییسه ارائه خواهد شد، بیان کرد: اگر نمایندگان به دنبال استیضاح باشند و این مساله کلید بخورد، آقای فرجی‌دانا باید برخی از ناگفته‌ها را مطرح کند. از این جهت وزیر علوم باید به استقبال این مساله رفته چرا که دردهای زیادی در سینه دارد.

کد N433722

وبگردی