آفتاب

معاون حزب حاکم ترکیه: آمریکا مقصر اصلی بحران در عراق است

معاون حزب حاکم ترکیه: آمریکا مقصر اصلی بحران در عراق است

آنکارا - ایرنا - ˈمحمد علی شاهینˈ معاون حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه گفت: آمریکا با مداخله نظامی و اشغال عراق، زمینه بحران در این کشور را مهیا کرد و واشنگتن مسوول و مقصر اصلی بحران های اخیر در عراق است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈگرچک گوندمˈ، معاون ˈرجب طیب اردوغانˈ در حزب عدالت و توسعه ، در مورد حمله هوایی آمریکا به نیروهای تکفیری و تروریستی ˈداعشˈ در عراق با عنوان اینکه آمریکا مقصر اصلی بحران این کشور است، افزود: اقدامات مداخله گرانه آمریکا در عراق که از دهه 1990 آغاز شد، سبب اصلی بروز چندین بحران در این کشور است و اکنون هم همان آمریکا با جنگنده های خود قصد حل مشکلات عراق را دارد.

وی اضافه کرد: باید گفت که آمریکا از این اقدامات خود در عراق و منطقه نتیجه ای نخواهد گرفت.

معاون حزب عدالت و توسعه گفت: اکنون 49 نفر از شهروندان ترکیه از جمله دیپلمات ها و کارکنان کنسولگری ما در ˈموصلˈ، در اسارت عناصر داعش هستند و این مساله برای آنکارا از هر چیز دیگری مهم تر است، ما از اینکه حملات هوایی آمریکا، جان این افراد را نیز به خطر اندازد، نگران هستیم.

به گزارش منابع خبری، ارتش آمریکا در ساعات گذشته در دو حمله هوایی مواضع تروریستهای داعش در نزدیکی اربیل در شمال عراق را هدف قرار داده است.

خاورم ** 2010**1651
کد N433721

وبگردی