آفتاب

نشست هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی در مشهد برگزار شد

نشست هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی در مشهد برگزار شد

نشست هماهنگی پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، نمایندگان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های مسیر جاده ولایت و تعدادی دیگر از مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست، هماهنگی‌های لازم بین ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های مسیر جاده ولایت به منظور برگزاری مطلوب و هر چه باشکوه‌تر جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی انجام شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این نشست با قدردانی از ابتکار وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی، گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی یکی از فاخرترین برنامه‌هایی است که در سال‌های گذشته به خوبی زمینه برگزاری آن در بخشی از مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو در کشور ما فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این همایش یکی از محوری‌ترین برنامه‌های 85 گانه ما در بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در دهه کرامت است، افزود: قطعاً حضور و حمایت‌های وزارتخانه از این برنامه موجب دلگرمی استان‌های مسیر حرکت خواهد شد.

جعفری ادامه داد: برنامه‌های دهه کرامت که در چندین عرصه برگزار می‌شود هر سال شکوفاتر و با نشاط‌ تر از سال‌های قبل دنبال می‌شود و موضوعات جدید که از سوی نهادها و استان‌های مختلف هر سال پیشنهاد می‌شوند باعث شده است که هیچگاه این جشنواره با رکود و سستی مواجه نشود.

وی به اعلام آمادگی کشورهای دیگر در برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این تلاش‌ها باعث شده است امروز این جشنواره در قالب برنامه‌های متنوع و مختلف در 200 نقطه دنیا برگزار شود.

کوروش صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی، همایش جاده ولایت به مناسبت دهه کرامت از روز اول شهریور ماه با حرکت 23 دونده استقامت خراسانی از شلمچه در مسیر حرکت تاریخی کاروان امام رضا (ع) در ایران آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: تلاش داریم با گنجاندن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شهرهای مسیر حرکت دوندگان در راستای توسعه و معرفی فرهنگ رضوی گسترده‌تر عمل کنیم.

سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز که از میهمانان این سمینار بود، اظهار کرد: باید از کسانی که برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی را به عنوان امری ارزشمند در دستور کار خود قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

هاشمی ادامه داد: برگزاری این جشنواره و حرکت این دوندگان از شلمچه تا مشهد از نگاه فرهنگی و مذهبی بسیار حائز اهمیت است و قطعاً تلاش ما در وزارتخانه برجسته سازی و ارتقاء آن خواهد بود.

وی به حمایت‌های در نظر گرفته شده از سوی وزارتخانه به منظور برگزاری مطلوب این جشنواره اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های زیادی برای احیای مقوله‌های فرهنگی در این برنامه وجود دارد اعتبارات و حمایت‌های ویژه‌ی را در دستور کار داریم که با اعلام برنامه‌ها از سوی ادارات کل استان‌های میزبان و تایید معاونت فرهنگی وزارتخانه در اختیار قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با درنظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی بیشتر در استان‌های مسیر جاده ولایت این جشنواره به صورت گسترده‌تر به مردم معرفی شود.

مسعود امینی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور نیز در این سمینار با تقدیر از زحمات برگزار کنندگان دوره‌های قبلی این جشنواره،‌ گفت: از نگاه مجموعه فرهنگی وزارتخانه این جشنواره به عنوان یک کار خاص مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس از حدود 2 ماه قبل با ایجاد دبیرخانه جشنواره در مبداء و مقصد حرکت دوندگان اقدامات لازم برای برگزاری آن صورت و اعتبارات مربوطه برای استان‌های میزبان در نظر گرفته شده است.

امینی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ورزشی در نظر گرفته شده در ایام دهه کرامت، ادامه داد: اعتقاد داریم امسال، سال فرهنگ است و باید در تمام برنامه‌ها بحث‌های فرهنگی دیده شود، امیدواریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و دیگر استان‌های مسیر جاده ولایت، برنامه خاص فرهنگی نیز در کنار این حرکت ورزشی به خوبی انجام شود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه دهه کرامت اشاره و بیان کرد: مسابقات قرآنی در سطح ملی با حضور برترین‌های قرآنی استان‌ها در بخش آقایان و بانوان در دهه کرامت به ترتیب به میزبانی مشهد و قم برگزار خواهد شد.

فرامز کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این سمینار با اشاره به نامگذاری این استان به دروازه ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران اشاره و عنوان کرد: در 4 دوره گذشته سعی کرده‌ایم همگام با استان خراسان رضوی در برگزاری مطلوب همایش جاده ولایت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 381 کیلومتر از مسیر دوندگان در استان خوزستان طی می‌شود، حدود 5 روز میزبان آنان خواهیم بود و در طرح پیشنهادی خود به عنوان دبیرخانه مبداء، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، مسابقات، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی را برای این مدت پیش‌بینی کرده‌ایم.

کیانی‌زاده به همزمانی افتتاحیه برنامه نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر و همایش جاده ولایت اشاره و بیان کرد: این برنامه هرسال به صورت مجزا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده امسال با آغاز حرکت دوندگان از شلمچه همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تصویت طرح‌های پیشنهادی ما در خصوص برنامه‌های فرهنگی مذهبی جاده ولایت در طول مسیر حرکت در خوزستان، در برگزاری باشکوه و موثر این جشنواره موفق باشیم.

سید اسلام موسوی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که همانند سال‌های گذشته در جهت برگزاری هرچه بهتر این برنامه ورزشی و معنوی تمام تلاشمان را به کار گیریم.

وی افزود: امسال تعدادی از ورزشکاران استان فارس به مناسبت آغاز جشن‌های دهه کرامت در روز6 مرداد ماه در برنامه‌ای از حرم حضرت احمد ابن موسی به سمت اقلید حرکت خواهند کرد که در نظر داریم در هنگام ورود دوندگان جاده ولایت از کهگیلویه و بویر احمد به استان فارس به آنان ملحق شوند و آنان را همراهی کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تمام هیات‌های ورزشی در برنامه‌های طول مسیر در استان فارس شرکت داشته باشند و میزبانی خوبی را از دوندگان جاده ولایت انجام دهیم.

مسعود شریفی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز که در این جلسه حضور یافته بود، اظهار کرد: حدود449 کیلومتر از مسیر دوندگان جاده ولایت در استان یزد طی می‌شود که ما آن را فرصت خوبی برای عرض ارادت همیشگی مردم به امام رضا(ع) می‌دانیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این رویدادهای فرهنگی و ورزشی می‌تواند اثرات مثبتی در بینش و عقیده جوانان داشته باشد تلاش داریم از این فرصت بوجود آمده به نحو خوبی استفاده کنیم.

شریعتی ادامه داد: در نظر داریم با همکاری هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین مردم شهرها و شهرستان‌های مسیر جاده ولایت در طول 2 روز حضور دوندگان از 9 شهریورماه در یزد، فعالیت‌های فرهنگی خوبی را در قالب یک کار مردمی و خودجوش انجام دهیم.

محمدحسین خسروی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در ادامه گفت: خوشحالیم که حدود 320 کلیومتر از مسیر حرکت دوندگان جاده ولایت در استان ما به ویژه در طبس قرار دارد.

وی بیان کرد: ما نیز با برنامه‌ریزی‌های خوبی که برای برگزاری مراسم استقبال و بدرقه دوندگان جاده ولایت انجام داده‌ایم، تلاش داریم میزبان شایسته‌ای برای این کاروان باشیم.

حمیدرضا گرشاسبی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران خوب و لایقی برای برگزاری این همایش معنوی برای ولی نعمتمان امام رضا(ع) انجام دهیم و آن را با سربلندی به پایان برسانیم.

وی افزود: تلاش در این عرصه و عظمت معنوی این کار بزرگ فراتر از بحث‌های مادی و بودجه‌ای است و همه باید با دل و جان در برگزاری مطلوب و با شکوه آن کمک کنیم.

گرشاسبی ادامه داد: قطعاً طی کردن مسیر حدود 1994 کیلومتری شملچه در مشهد در مدت 16 روز و حمل پرچم امام رضا(ع) چیزی جز عشق و ارادت به اهل بیت و این امام همام درخود ندارد که امیدوارم این حرکت معنوی امسال پربارتر گذشته به سرانجام برسد.

بر اساس این گزارش، در پایان با حضور خبرنگاران از تمبر و تندیس جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N433704

وبگردی