آفتاب

در پی حملات داعش بیش از 1.6 میلیون عراقی آواره شده‌اند

در پی حملات داعش بیش از 1.6 میلیون عراقی آواره شده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی از زمان حملات گروه داعش به مناطق عراق تاکنون به یک میلیون و 650 هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، کریس لوم، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم در حال حاضر بیش از 176 هزار خانواده عراقی آواره شده‌اند و تعداد کل آن‌ها به یک میلیون و 650 هزار آواره می‌رسد.

وی افزود: حدود 54 درصد از این آوارگان از ماه ژوئن گذشته منازل خود را ترک کرده‌اند.

در همین راستا، نیکلای ملادینف، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به عراق از درخواست شورای امنیت از جامعه جهانی برای کمک به عراق استقبال و اعلام کرد که سازمان ملل گذرگاهی انسانی را برای خارج کردن آوارگان از مناطق مورد تهدید در عراق احداث می‌کند.

وی گفت: احداث این گذرگاه پس از آغاز عملیات کمک رسانی‌های بشردوستانه صورت می‌گیرد.

ملادینف همچنین از همکاری میان دولت عراق و اقلیم کردستان و جامعه جهانی برای مبارزه با تروریست‌ها استقبال کرد و گفت: عراق همچنان در بحرانی تهدیدکننده به سر می‌برد و اکنون زمان آن فرا رسیده که رهبران سیاسی برای بهبود اوضاع کشور پیش از منافع شخصی خود تلاش کنند.

وی افزود: من از همگان می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر اختلافات خود را کنار بگذارند. همچنین پارلمان باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای انتخاب نخست وزیر آتی را اتخاذ کند.

در پی حملات گروه داعش به مناطق عراق هزاران عراقی آواره شده‌اند و بیشتر آوارگان از اقلیت‌ها از جمله مسیحی‌ها و ایزدی‌ها هستند که مجبور به مهاجرت به سمت مناطق کردستان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N433658

وبگردی