آفتاب
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس برای حمایت از خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت آمادگی دارد

مجلس برای حمایت از خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت آمادگی دارد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی ایثار و شهادت خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مجلس، بنیاد شهید و دولت، در این زمینه گام های خوبی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «عبدالرضا عزیزی» روز شنبه در نخستین همایش تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی ناظر بر بنیاد شهید، آماده همکاری متقابل جهت ایجاد و تقویت سازمان های مردم نهاد در حوزه های خبر و خبرنگاری است.

وی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران، گفت: کسانی در خط مقدم خبر، متحمل بیشترین خطرات هستند و غالبا نیز به چشم نمی آید، و این تلاش به خاطر علاقه شدید آنها برای ارائه یک خبر خوب است.

عزیزی تنظیم کنندگان خبر از جمله روابط عمومی ها، خبرنگاران، گویندگان و مجریان را «معلمان اجتماعی» توصیف کرد و گفت: شیوه اطلاع رسانی، زاویه نگاه عکاس، لحن گوینده و ژست مجری گاهی چنان احساسات مخاطب را به هدف اصلی خبر نزدیک می کند که ساعت ها تبلیغات نمی تواند این کار را انجام دهد و از کمترین مخاطب تا میلیون ها و میلیاردها نفر را به خود جذب می کند که به همین منظور می توان به این افراد لقب معلمان اجتماعی را داد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: امروز رسانه های ما در برابر امپراتوری رسانه های وابسته به صهیونیست برتری خود را به خوبی نمایش گذاشته اند و با غیرت خود و ترویج ایثار فرهنگ و شهادت در جنگ نابرابر رسانه ای بر غول های رسانه ای غرب غلبه می کنند.

عزیزی افزود: در سال «اقتصاد وفرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، شالوده و رکن فرهنگی این شعار، فرهنگ ایثار و شهادت است که در تبیین این نوع فرهنگ مسوولیت روابط عمومی های بنیاد شهید به عنوان متولیان اصلی آن بر حوزه خبر و اطلاع رسانی سنگین تر از گذشته است.

وی افزود: آثار شکست اشغالگران صهیونیستی در لبنان دیروز و غزه مظلوم امروز مشهود است و مرحبا به غزه که اکنون به پیشانی مقاومت و مظلومیت و شاگرد اول کلاس درس شهادت طلبی و ایثار دفاع مقدس تبدیل شده است.

نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت روز شنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس آغاز شد و فردا(یکشنبه) پایان می یابد.

اجتمام (3) ** 7268 ** د.الف ** 1071
کد N433539

وبگردی