آفتاب

از ماه آوریل تاکنون 5939 تن در درگیری‌های شرق اوکراین کشته و زخمی شدند

از ماه آوریل تاکنون 5939 تن در درگیری‌های شرق اوکراین کشته و زخمی شدند

دو آژانس سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت این سازمان اعلام کردند که در جریان چهار ماه درگیری در اوکراین و از اواسط آوریل سال جاری میلادی تاکنون 1543 تن کشته و 4396 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "ایوان سیمونویچ"، معاون دبیرکل سازمان ملل در جریان ارایه گزارش اخیر خود درباره اوضاع انسانی در اوکراین به 15 عضو شورای امنیت، آمارهای تهیه شده از سوی هیات مانیتورینگ حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین و سازمان بهداشت جهانی را نیز ارایه کرد.

وی افزود: این آمارها در مجموع شامل تلفات غیرنظامیان، نظامیان و اعضای گروه‌های مسلح است.

این مقام مسئول همچنین بر ضرورت یافتن یک راه‌حل صلح آمیز برای پایان بخشیدن به این اوضاع تاکید کرد و گفت: هر روز دست کم 50 تن در جریان درگیری‌ها در اوکراین کشته یا زخمی می‌شوند.

هزینه این درگیری‌ها به صورت کلی برعهده تمام مردم اوکراین است. اوکراینی‌ها و سکنه شرق این کشور در حال از دست دادن زندگی خود هستند اما تمام کشور به خاطر وخامت اوضاع و سرویس‌دهی خدمات اجتماعی در نتیجه این درگیری‌ها و تداوم آن‌ها باید هزینه بپردازند.

معاون دبیرکل سازمان ملل ادامه داد، کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل نیز گزارش داده که 1520 تن از زمان برگزاری همه پرسی مارس برای پیوستن به شبه جزیره کریمه به روسیه این منطقه را ترک گفته‌اند و در حالی که ده‌ها هزار تن همچنان در حال گریختن از مناطق درگیر در شرق اوکراین هستند. تعداد افرادی که در داخل این کشور بی‌خانمان شده‌اند به بیش از 117 هزار و 900 تن رسیده است. این آمارها مربوط به پنجم اوت است.

اوایل هفته گذشته نیز سازمان ملل خواستار یک سیستم متحد ارایه گزارش از افراد بی‌خانمان در داخل اوکراین و حدود 100 هزار آواره این کشور در داخل روسیه شد.

انتهای پیام

کد N433521

وبگردی