آفتاب

نشانه‌های یکسان آسیب دیدگی‌ مغزی و گردن

نشانه‌های یکسان آسیب دیدگی‌ مغزی و گردن

نشانه‌های یکسان آسیب دیدگی‌ مغزی و آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن باعث شده است که تشخیص نادرستی برای بسیاری از ورزشکاران داده شود و درمان آنها نتیجه‌ مطلوب را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معمولا ورزشکاران بعد از آسیب دیدگی‌ اگر دچار مشکلات شناختی شوند، آسیب دیدگی‌شان آسیب دیدگی‌ مغزی تشخیص داده می‌شود. تحقیقات انجام شده در دانشگاه بافلو نشان داده است که نشانه‌های مشترکی بین آسیب دیدگی‌ مغزی و آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن یا سیستم‌ تعادلی وجود دارد.

در این مطالعات 126 فرد که بعضی از آنها ورزشکار حرفه‌ای بودند مورد بررسی قرار گرفتند. هدف این تحقیقات چگونگی تشخیص آسیب دیدگی‌ مغزی از آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن بود.

دکتر لدی، مدیر این تحقیقات می‌گوید: طبق مطالعات ما به این نتیجه‌ رسیدیم بعضی بیمارانی که تصور می‌شد آسیب دیدگی‌ مغزی دارند در واقع آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن داشته‌اند. نشانه‌های هر دو آسیب دیدگی‌ خیلی اختصاصی نیست و تمیز دادن آنها از یکدیگر بسیار سخت است. بنابراین ما باید راه دیگری برای جدا کردن این دو آسیب دیدگی‌ از یکدیگر پیدا کنیم. ما از نوعی تست تردمیل استفاده کردیم. این تست به ما کمک کرد که آسیب دیدگی‌های فیزیولوژیک را از‌ آسیب‌های شناختی جدا کنیم. از آنجایی که آسیب دیدگی‌ مغزی با مغز در ارتباط است ، نشانه‌های مشکلات شناختی بیشتر به این نوع آسیب دیدگی‌ بر می‌گردد. گر چه افرادی که آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن دارند نیز مشکلات شناختی همچون مشکل در تمرکز و حافظه پیدا می‌کنند.

بررسی‌های بیشتر لازم است تا راهی برای تشخیص این دو آسیب دیدگی‌ از یکدیگر پیدا شود. با این حال ورزشکارانی که مشکلاتشان آسیب دیدگی‌ مغزی تشخیص داده می‌شود، اگر به درمان کامل نرسیدند می‌توانند از لحاظ آسیب دیدگی‌ گردن نیز خود را آزمایش کنند و در صورت نیاز گردن را نیز درمان کنند.

نشانه‌های فیزیکی آسیب دیدگی‌ گردن عبارتند از: کاهش دامنه حرکت، اسپاسم ماهیچه‌ای ، حساس شدن گردن و غیره.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N433463

وبگردی