آفتاب

ابراز امیدواری واشنگتن به توافق آتش‌بس جدید در غزه

ابراز امیدواری واشنگتن به توافق آتش‌بس جدید در غزه

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه اردن بر لزوم توقف دائم خشونت‌ها در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن بر لزوم برقراری آتش‌بس دائم در نوار غزه و ارائه حمایت‌های بیشتر به غیرنظامیانی که از حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند، تاکید کرد.

همچنین ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که طرف فلسطینی و اسرائیلی بار دیگر با آتش‌بس توافق کنند.

وی با بیان اینکه فرستاده آمریکا به خاورمیانه هنوز در قاهره حضور دارد، مدعی شد که جنبش حماس مسئول پایان آتش‌بس بوده و رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای تمدید آتش‌بس اعلام کرده است.

از سوی دیگر بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز از پایان آتش‌بس در غزه ابراز ناامیدی کرد و نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داد.

جنبش حماس پیش از این اعلام پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم توسط قاهره را تکذیب و اعلام کرد که موضوع محاصره بسیار مهم‌تر از بازگشایی یک گذرگاه و بستن دیگری است.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس اعلام کرد: اسرائیل خواسته‌های فلسطینیان را نپذیرفته و لیستی که هیات فلسطینی از میانجیگران مصری دریافت کرده شامل برداشتن محاصره از نوار غزه نیست و تنها از بازگشایی گذرگاه‌های "کرم ابوسالم" و "بیت حانون" میان نوار غزه و اراضی اشغالی صحبت شده است.

عزام الاحمد، رئیس هیات فلسطینی در قاهره نیز اعلام کرد که این هیات هیچ‌گونه جوابی از رژیم صهیونیستی در خصوص خواسته‌های فلسطینیان دریافت نکرده است.

همچنین خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که هیات اسرائیلی به لجبازی و یکدندگی در مذاکرات می‌پردازد و از گفت‌وگو درباره خواسته‌های فلسطینی‌ها کناره‌گیری و سعی می‌کند این خواسته‌ها را به حاشیه براند.

رژیم صهیونیستی با خواسته فلسطینی‌ها مبنی بر ایجاد بندر و فرودگاه در غزه و پایبندی به توقف ترورها و حمله به غزه مخالف است.

انتهای پیام

کد N433455

وبگردی