آفتاب

هشدار دوباره آمریکا به روسیه در مورد مداخله در اوکراین

هشدار دوباره آمریکا به روسیه در مورد مداخله در اوکراین

آمریکا به روسیه هشدار داد، هرگونه مداخله بیشتر در اوکراین حتی به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به عنوان تعرضی به کی‌یف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "سامانتا پاور"، نماینده آمریکا این هشدار را در یکی از نشست‌های شورای امنیت متمرکز بر وضعیت حقوق بشر در شرق اوکراین مطرح کرد.

گزارش‌های منتشر شده اخیر از سوی غرب و دولت کی‌یف، مسکو را به اعزام 20 هزار نیرو در مرز روسیه- اوکراین متهم کرده است.

سامانتا پاور گفت: روسیه نه تنها کمک به جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین را افزایش داده بلکه سربازها و تجهیزات بیشتری را در مرز مستقر، مانورهای نظامی گسترده را آغاز و گلوله‌های توپ به مرز اوکراین پرتاب کرده است.

وی افزود: روسیه ایجاد "مسیرهای انسانی" برای ارسال کمک به جدایی‌طلبان شرق اوکراین را پیشنهاد کرده است.

سامانتا پاور ضمن استقبال از ایجاد مسیرهای انسانی توسط دولت کی‌یف برای کمک به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان و خروج غیرنظامیان از این مناطق گفت: باید به وضعیت انسانی رسیدگی شود اما نه توسط افرادی که مقصر آن هستند.

وی ادامه داد، اگر مسکو می‌خواهد به جدایی‌طلبان شرق اوکراین کمک بفرستد باید این کمک‌ها توسط سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی بی‌طرف از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ صورت گیرد.

سامانتا پاور افزود: در نتیجه هرگونه مداخله یک جانبه بیشتر روسیه در خاک اوکراین از جمله اقداماتی که به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه صورت می‌گیرد، کاملا غیرقابل قبول بوده و به عنوان تعرض به اوکراین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد مجدد اوکراین برای اعزام نیروهای حافظ صلح در اوکراین یک تناقض است. روس‌ها در هرگامی در این بحران صلح را از بین می‌برند و روسیه همچنان به طور کامل از جدایی‌طلبان مسلح در این درگیری حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N433360

وبگردی