آفتاب

دومین حمله هوایی جنگنده های آمریکایی علیه داعش در نزدیکی اربیل عراق

دومین حمله هوایی جنگنده های آمریکایی علیه داعش در نزدیکی اربیل عراق

خبرگزاری تسنیم:

جنگنده‌های آمریکایی جمعه شب دومین حمله هوایی خود را به نزدیک شهر اربیل در شمال عراق اجرا کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه شب اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ساعت 14 به وقت گرینویج تعدادی از تروریست ها را که درحال استفاده از خمپاره انداز بودند، از بین برد.

وی افزود: چهار جنگنده نیز ساعت 15:20 به وقت گرینویج با هفت بمب یک کاروان و خمپاره اندازی را در نزدیک شهر اربیل در شمال عراق هدف قرار داد.

این حمله ساعاتی بعد از حمله دو جنگنده ارتش آمریکا به یک توپخانه سیار گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در نزدیک شهر اربیل با بمب های 250 کیلوگرمی روی داد. این توپخانه علیه نیروهای کرد پیشمرگه استفاده می شد.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا زمانی را برای پایان دادن به بمباران در عراق تعیین نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا تایید کرد: تصمیم اوباما تا زمانی که این حملات بنا به درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق صورت می گیرد، از نقطه نظر قانونی درست است.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت عراق و مسئولان عراقی از جریان ها و احزاب و مذاهب مختلف این حمایت و پشتیبانی را درخواست کرده اند.

هارف گفت: اوباما به زودی به طور رسمی کنگره را از عملیات کنونی آگاه خواهد کرد زیرا این اقدام ضرورت قانونی دارد.

دولت آمریکا روز جمعه آمادگی خود را برای استقرار نیرویی نظامی به منظور کمک به عراق برای مقابله با گروه داعش به محض تشکیل دولت جدید عراق ابراز داشت و در عین حال استقرار این نیرو را مشروط به تشکیل دولتی در عراق کرده است که "در آن کسی کنار زده نشود".

4949

کد N433338

وبگردی