آفتاب

آذر منصوری: خاتمی و ناطق نوری به دنبال همگرایی میان جریان‌های سیاسی هستند

آذر منصوری: خاتمی و ناطق نوری به دنبال همگرایی میان جریان‌های سیاسی هستند

یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب، اعلام کناره‌گیری سیدمحمد خاتمی و ناطق نوری از عرصه مدیریت سیاسی کشور ار از یک دیدگاه، اتفاقی مثبت دانست و اظهار کرد: امیدواریم که این دو بتوانند بین جریان‌های دلسوز کشور وفاق و همگرایی ایجاد کنند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "اوج انسجام و همگرایی نیروهای دلسوز کشور و حامی منافع ملی را در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دیدیم"، افزود: وقایع یک سال گذشته نشان داد که برکات این حضور و خلق چنین حماسه‌ای متوجه مردم و منافع ملی کشور بوده و موجب شده کشور از بحران‌ها دور شود.

وی با بیان اینکه "در خلق حماسه سیاسی شخصیت‌هایی همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری تأثیرگذار بوده‌اند و موجب شکل‌گیری اجماع و گسترش شعاع چتر همگرایی شده‌اند"، خاطرنشان کرد: اکنون ناطق نوری و خاتمی ترجیح داده‌اند به جای تلاش برای حضور در قدرت به دنبال ایجاد همگرایی بین نیروهای سیاسی باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: قبل از اعلام کناره‌گیری آقای خاتمی، افراطیون این‌گونه القا می‌کردند که خاتمی به دنبال بازگشت به عرصه قدرت است، اما این موضع‌گیری وی و همچنین ناطق نوری بهانه را از دست مخالفان این شخصیت‌ها گرفت.

به گفته وی، جریانات سیاسی کشور باید تلاش کنند تا از شخصیت‌هایی همچون ناطق نوری و خاتمی که ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند، استفاده کنند.

منصوری همچنین با بیان اینکه "جامعه ما توسعه‌یافته نیست و در حال گذار است"، گفت: احزاب در جامعه ایران نمی‌توانند همچون جوامع توسعه‌یافته نقش‌آفرینی کنند، بنابراین در ایران شخصیت‌ها هستند که به احزاب ماهیت وجودی می‌دهند.

این عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب در پایان اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی شخصیت‌های سیاسی تأثیرگذار همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری در جهت‌گیری جریان‌های سیاسی و تغییر نوع نگاه و باورهای مردم تأثیرگذارند، بنابراین باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N433168

وبگردی