آفتاب

همایش ارتقای روابط علمی ایران و هند امسال برگزار می شود

همایش ارتقای روابط علمی ایران و هند امسال برگزار می شود

دهلی نو - ایرنا - رایزن علمی کشورمان از برگزاری همایش گسترش و ارتقاء روابط علمی ایران و هند در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان ایرانی مقیم هندوستان روز جمعه در نشستی با دکتر ˈعلی اعظم خسروی ˈ رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند مسایل خود را بیان کردند.

دکتر خسروی با اشاره به اهمیت گسترش روابط ایران و هند به خصوص در بخش علمی گفت: درهمایشی که در آینده نزدیک در تهران برگزار خواهد شد، با حضور جمع زیادی از استادان دانشگاه های برتر هند و ایران، راه های گسترش و ارتقاء روابط و افزایش مبادلات علمی و فناوری میان دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سرپرست دانشجویان ایرانی در هندوستان همچنین به برنامه های رایزنی علمی برای حمایت و تشویق دانشجویان ایرانی در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری با شناسایی دانشجویان نخبه و برتر ایرانی تلاش می شود حمایت های مادی و معنوی لازم صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد زمینه جذب فارغ التحصیلان ایرانی در مراکز علمی ، صنعتی و اقتصادی کشور، حمایت از طرح ها و پروژه های برتر دانشجویی، ایجاد صندوق قرض الحسنه دانشجویی، برگزاری همایش های منطقه ای و بین المللی و نشست های هم اندیشی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار رایزنی علمی ایران در هندوستان قرار دارد.

در این نشست دانشجویان ایرانی، مهمترین مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند و دکتر خسروی به سوالات آنان پاسخ گفت.

در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در شهرها و دانشگاه های مختلف هندوستان مشغول به تحصیل هستند و بسیاری از آنان موفق شده اند به مدارج و رتبه های برتر این دانشگاه ها دست یابند.

سال گذشته در همایشی که در دهلی نو برگزار شد جمعی زیادی از دانشجویان برتر ایرانی در دانشگاه های هندوستان معرفی شدند و جوایز و لوح تقدیر به آنان اهدا شد.

آساق** 1519 ** 268 **
کد N432944

وبگردی