آفتاب

منابع محلی عراقی: داعش از موصلی ها بیعت اجباری می گیرد

منابع محلی عراقی: داعش از موصلی ها بیعت اجباری می گیرد

تهران-ایرنا- منابع محلی در موصل عراق اعلام کردند خطبای جمعه در این منطقه به صورت علنی مردم را مجبور به بیعت با ˈ ابوبکر البغدادی ˈ سرکرده گروه تروریستی داعش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈ العهد ˈ منابع محلی تصریح کردند: خطبای نماز جمعه با اشاره و نظارت تروریست های داعش اقدام به اخذ بیعت اجباری از نمازگزاران می کنند و داعشی ها شماری از موصلی ها را که از بیعت کردن خودداری کردند, بازداشت کردند .

العهد افزود : شاهدان عینی می گویند داعش در هر یک از مساجد شهر نماینده ای دارد که بر روند اخذ بیعت اجباری از مردم را نظارت می کنند و به مردم می گویند باید سراپا گوش به فرمان داعش باشند و بر آن ها نشورند .

داعشی ها همچنین احکام بیعت با سرکرده داعش را میان مردم پخش می کنند. بر اساس این احکام , هر کس بیعت خود با داعش را بشکند ,به قتل خواهد رسید .

گروه تروریستی تکفیری داعش از چند ماه پیش برخی مناطق عراق و از جمله شهر موصل را به اشغال در آورده و مردم این منطقه را مجبور به پذیرش افکار و عقاید تندروانه خود کرده است.

این گروه تروریستی طی این مدت شمار زیادی از پیروان ادیان دیگر و از جمله مسیحیان را به قتل رسانده و آن ها را از شهر و خانه شان بیرون کرده است.

مراجع تقلید عراق بر ضرورت مقابله با این گروه تروریستی تکفیری تاکید کرده و بیشتر آنان حکم جهاد ضد این گروه صادر کرده اند.

خاورم /2041/1566
کد N432940

وبگردی