آفتاب

تلاش سازمان ملل برای تشکیل کریدور انسانی در عراق

تلاش سازمان ملل برای تشکیل کریدور انسانی در عراق

تهران-ایرنا-سازمان ملل متحد اعلام کرد که در حال تلاش برای تشکیل کریدوری است که از طریق آن کمک های انسان دوستانه را به شمال آن کشور منتقل کند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه از بغداد، ˈنیکولای ملادنوفˈ، نماینده این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: در شرایطی که بمباران هوایی (علیه مواضع گروه تروریستی داعش) آغاز شده است، سازمان ملل در عراق مصرانه در حال تلاش برای تشکیل کریدوری است که از طریق آن امکان انتقال مواد غذایی به شمال عراق و خارج کردن محاصره شدگان از حصر وجود داشته باشد.

وی افزود: من از همکاری دولت عراق، دولت اقلیم کردستان عراق و جامعه بین المللی برای جلوگیری از نسل کشی و مبارزه با تروریسم استقبال می کنم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه اعلام کرد هواپیماهای نظامی آمریکا، پایگاه های توپخانه ای گروه تروریستی داعش در شمال عراق را هدف حمله خود قرار دادند.

دریادار ˈجان کربیˈ سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد دو جنگنده ˈاف -18ˈ یک توپخانه متعلق به عناصر داعش را نزدیک اربیل بمباران کردند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از اواسط خرداد با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیاتی را در عراق آغاز کرد که درپی آن بخش هایی از چند استان شمالی این کشور از جمله استان های صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت نینوا و استان غربی الانبار به دست اعضای این گروه تروریستی افتاد.

آزار و اذیت مسیحیان، ایزدی ها و دیگر اقلیت های قومی و قبیله ای ساکن عراق از مدت ها قبل توسط این گروه نفرت مردم، سیاستمداران و رهبران عراقی را از آنها تشدید کرده است.

هزاران تن از اعضای اقلیت دینی ایزدی در روزهای اخیر برای نجات جان خود از دست نیروهای داعش، به کوهستان های اطراف ˈسنجارˈ پناه برده و در محاصره نیروهای داعش قرار گرفته اند، مرگ همه آنان را تهدید می کند.

اروپام**9157**1566
کد N432918

وبگردی