آفتاب

وزارت خزانه داری آمریکا از منابع مالی داعش پرده برداشت

وزارت خزانه داری آمریکا از منابع مالی داعش پرده برداشت

ایسنا نوشت:

وزارت خزانه‌ داری آمریکا از جمع‌آوری کمک‌های مالی برای گروه داعش در عراق و سوریه توسط حامیان مالی کویتی پرده برداشت.

روزنامه "ورلد تریبیون" آمریکا فاش کرد که وزارت خزانه داری این کشور به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، حامیان مالی کویتی از افراد مسلح گروه داعش در عراق و سوریه پشتیبانی مالی به عمل می‌آورند. در همین راستا، وزارت خزانه داری آمریکا نام سه تن از حامیان مالی داعش را عنوان کرده است.

روزنامه مذکور به نقل از دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: ما و دیگر شرکای بین‌المللی از جمله دولت کویت باید برای از بین بردن تروریسم و حامیان آن‌ها تلاش کنیم.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، حامیان مالی القاعده از اینترنت و برخی انجمن‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده می‌کنند و "شافی العجمی" و "حجاج العجمی" جدیدترین حامیان داعش هستند که مقر این دو حامی مالی در کویت است و با جبهه النصره در ارتباط هستند. همچنین "عبدالرحمن العنزی"، یکی دیگر از حامیان مالی داعش معرفی شده است.

کوهن خاطرنشان کرد: شافی العجمی، حجاج العجمی و عبدالرحمن العنزی از طریق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی درخواست‌هایی برای حمایت مالی از تروریست‌ها در عراق و شام مطرح کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است، عبدالرحمن العنزی از سال 2008 برای داعش فعالیت می‌کند و اموالی را از کویت به سوریه انتقال داده و همچنین تروریست‌های خارجی را از سوریه به عراق و از کویت به افغانستان اعزام می‌کند.

52261

کد N432855

وبگردی