آفتاب

توافق اشرف غنی و عبدالله برای تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان

توافق اشرف غنی و عبدالله برای تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان

نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بعدازظهر امروز توافقنامه ای را با هدف همکاری برای تشکیل دولت وحدت ملی امضا کردند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "اشرف غنی احمد زی" و "عبدالله عبدالله" پس از دیدار با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، موافقت نامه ای را برای همکاری جهت تشکیل دولت وحدت ملی امضا کردند. 

کری روز گذشته وارد کابل شده و قرار بود امروز نشست چهار جانبه ای با حضور وی، عبدالله عبدالله، احمد غنی و "حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان برگزار شود. 

کری در ماه گذشته نیز به افغانستان سفر کرده و میان "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی" میانجیگری کرد و در نهایت دو طرف با بازشماری تمام آراء تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند اما این توافق با پیشرفت کمی به دلیل اختلافات موجود میان دو نامزد همراه بود.

یکی از مقامات همراه جان کری گفت: ما می خواهیم که مراسم تحلیف ریاست جمهوری تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود. نشست ناتو قرار است در تاریخ چهارم و پنجم سپتامبر برگزار شود و ما می خواهیم که رئیس جمهوری جدید افغانستان به نشست ناتو در ولز برود و حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان را خواستار شود. به نفع همه است که این اتفاق بیفتد. این هدف ماست و هر آنچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم. می‌دانیم که این کار سخت است اما غیرممکن نیست.

 

کد N432817

وبگردی