آفتاب

وزات خارجه ترکیه اتهام دخالت در نتایج صندوق های رای خارج از کشور را رد کرد 

وزات خارجه ترکیه اتهام دخالت در نتایج صندوق های رای خارج از کشور را رد کرد 

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اتهام مطرح شده از سوی سازمان شورای امنیت و همکاری های اروپا مبنی بر دخالت برای تغییر نتایج صندوق های رای کشورهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، ترکیه دو روز دیگر یعنی یکشنبه شاهد برپایی نخستین انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. انتخاباتی که مردم این کشور برای اولین بار به طور مستقیم اقدام به انتخاب رئیس جمهور خود می کنند. 

در همین راستا طی هفته های گذشته انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در کشورهای دیگر برگزار شده بود. پس از برگزاری این انتخابات شورای امنیت و همکاری های اروپا، وزارت خارجه ترکیه را متهم به تلاش برای تغییر نتایج آرای این صندوق ها کرد اما وزارت خارجه ترکیه امروز جمعه این اتهامات را رد کرد. 

در انتخابات ریاست جمهوری ترکه سه نامزد حضور دارند که رقابت اصلی میان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر فعلی، و "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیر کل سابق سازمان همکاری اسلامی، است. به نوشته رسانه های ترکیه شواهد موجود در این کشور در فاصله باقی مانده تا برگزاری انتخابات حکایت از شانس بالای اردوغان برای پیروزی در رقابت های روز یکشنبه دارد. 

کد N432676

وبگردی