آفتاب
حجت الاسلام محمودی:

وظیفه خبرنگار تعریف از مسئولان نیست/ شبکه های ماهواره ای به فکر تفرقه افکنی هستند

وظیفه خبرنگار تعریف از مسئولان نیست/ شبکه های ماهواره ای به فکر تفرقه افکنی هستند

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی اعتقاد دارند که خبرنگار باید از آنها تعریف کنند در حالی که خبرنگار منعکس کننده صدای مردم است و مسئولین باید همیشه از نقدهای سازنده استقبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به تلاش وهابیت برای ایجاد تفرقه افکنی در میان امت های اسلامی اظهار داشت: وهابیت ساخته و دست پرورده استکبار بوده و در تلاش است تا در اتحاد ملت های مسلمان اختلال ایجاد کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز شبکه های متعدد ماهواره ای و اینترنتی با حمایت مادی و معنوی آمریکا و کشورهای مستکبر غربی به دنبال تخریب چهره مسلمانان در جهان هستند و متأسفانه برخی خانواده ها نیز این  دجال واره ها را به خانه خود برده و فرزندانشان را در معرض تهدید قرار می دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از کانالهای ماهواره موسیقی مبتذل پخش می کنند، به اسم سریال و فیلم کانون های خانواده را ویران می سازند و برخی از این شبکه ها هم به اسم شیعه به جنگ شیعه آمدند که وزارت اطلاعات برخی از دفاتر این شبکه ها را در کشور تعطیل و مسئولان آن را بازداشت کردند.

محمودی اضافه کرد: شبکه های منحط ماهواره ای به اسم اسلام به دنبال  اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ترویج بدعت هایی نظیر قمه زنی و مخالفت با نظام مقدس اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: در روز عید فطر در یکی از شهرهای سوریه، شهر را با سرهای بریده تزئین کردند،حتی به ایزدی ها و زرتشتی عراق رحم نکردند، چهارصد مرد ایزدی و زرتشتی را کشتند و زنانشان را بین خود تقسیم کردند، امروز از سنگر نماز جمعه از اقدام انقلابی وزارت اطلاعات تشکر کرده و از آن ها می خواهیم با فرق انحرافی با قاطعیت برخورد کنند.

وی با اشاره به تلاش اسراییل برای ضربه زدن به جبهه مقاومت گفت: 23 مرداد پایان جنگ ۳۳ روزه لبنان با اسراییل است، امروز هم شاهد جنگ شجاعانه غزه با اسراییل بودیم، مقاومت عجیب و مثال زدنی مردم غزه دنیا را در بهت و حیرت فرو برد البته پیروزی مردم مقاوم غزه حاصل رهبری امام خامنه ای است.

محمودی یادآور شد: این جنگ نشان داد که وعده الهی تخلف ناپذیر است که اگر خدا را یاری کنید خدا یاری تان خواهد کرد و قدمهایتان را استوار خواهد ساخت و اسراییل زشت ترین جنایات جنگی را در حق این مردم مظلوم روا داشته است و باید مسئولان رِژیم وحشی اسراییل به جرم جنایات جنگی در دادگاه های بین المللی مجازات شودند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار جعفری منش افزود: شهید جعفری منش بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما تقدیر الهی هر بار این گوهر گرانبها را به مردم شهید پرور ورامین هدیه می داد و حقیقتا نفس های این جانبازان و خانواده معظم شهدا مایه برکت ایران اسلامی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روز خبرنگار بیان داشت: امروز ۱۷ مرداد و روز خبرنگار است، یاد شهید صارمی و دیگر شهدای رسانه را گرامی می داریم، لذا از خبرنگاران می خواهم جایگاه خود را قدر بدانند اما برخی این جایگاه را هنوز نشناختند و امروز هم شاهدیم برخی خبرنگاران وابسته در نشریات زنجیره ای به این نظام و انقلاب اسلامی خیانت می کنند.

محمودی ادامه داد: از طرف دیگر برخی اعتقاد دارند که خبرنگار باید از آن ها تعریف کنند در حالی که خبرنگار منعکس کننده صدای مردم است و مسئولین باید همیشه از نقدهای سازنده استقبال کنند.

90 درصد کشاورزان به شیوه سنتی کار می کنند/ راه اندازی مرکز مطالعات کشاورزی در دانشگاه ورامین

رییس بزرگترین دانشگاه جنوبشرق استان تهران گفت: در دانشگاه بستر کمک به کشاورزی و مشکلات آن ها فراهم شده و راه اندازی مرکز مطالعات کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شیبانی که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه ورامین سخن می گفت با اشاره برکات انقلاب اسلامی در گسترش علم در کشور اظهار داشت: امروز حرکت به سمت علمی شدن یک ضرورت انکار ناپذیر بوده و هر کشور و جامعه ای برای قرار گرفتن بر قله های ترقی و پیشرفت ناچار به گسترش و پیشرفت در موضوعات مختلف علمی است به همین خاطر کشورهای مختلف سرمایه گذاری وسیعی را بر تحقیق و پژوهش انجام می دهند.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش جوانان متعهد این سرزمین، ایران اسلامی به موفقیت های مهمی در سطح علمی دست پیدا کرده و توانسته مرزهای علمی جهان را در هم نوردد.

وی بیان داشت: چرا باید 90 درصد کشاورزان در ورامین و پیشوا به روش سنتی کار کنند و وظیفه دانشگاه است که کمک این اقشار آمده و همانطور که در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی دانشگاهیان در خدمت انقلاب و نظام بودند،  امروز هم به وظیفه خود عمل کنند.

شیبانی گفت: در دانشگاه بستر کمک به کشاورزی و مشکلات آن ها فراهم شده و راه اندازی مرکز مطالعات کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

کد N432631

وبگردی