آفتاب

چکناواریان:کیش می تواند به مرکز مهم موسیقی و هنر تبدیل شود

چکناواریان:کیش می تواند به مرکز مهم موسیقی و هنر تبدیل شود

کیش -ایرنا - لوریس چکناواریان از موسیقیدانان به نام کشورمان، حضور150هنرمند موسیقی در کیش را فرصت مناسبی است که می تواند این جزیره را به یک مرکز فرهنگی و هنری برای ارائه و تبادل آثار هنری تبدیل کند.

به گزارش ایرنا ، چکناواریان جمعه در نشستی با هنرمندان عرصه موسیقی جزیره کیش ضمن آشنایی و ارزیابی توانمندی و ظرفیت های این رشته هنری در منطقه آزاد کیش اظهار داشت : راه اندازی هنرستان و دپارتمان موسیقی از پر خرج ترین رشته هاست و باید هنرمندان موسیقی کیش با نگاه به آینده این منطقه تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار بندند.

وی یاد آور شد: 25 سال را صرف اپرای رستم و سهراب کرده ام ، ممکن است بسیاری از آثار من در زمان حیات من به مرحله اجرا نرسد اما این تلاش ها را با نگاه به آینده انجام داده ام.



* تشکیل ارکستر سمفونیک سازمان منطقه آزاد از مهمترین اهداف ماست

مدیر هنری شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد اقتصادی و تجاری کشور نیز در این نشست گفت : تشکیل ارکستر سمفونیک سازمان منطقه آزاد کیش به معنای حقیقی با حضور نوازندگان داخلی و در صورت نیاز خارجی از مهم ترین اهداف ماست.

حمیدرضا اردلان با بیان اینکه هنر موسیقی در مناطق آزاد تاکنون مصرفی بوده و باید به سمت تولید و تالیف موسیقی برویم اظهار داشت: در تلاشیم کنسرواتوار کیش را تحت لیسانس کنسرواتوار وین و یا مسکو راه اندازی کنیم.

این مقام هنری با تاکید بر اینکه حضور استاد چکناواریان در کیش جنبه تبلیغاتی ندارد افزود : هدف از حضور وی در این منطقه این است که از راهنمایی های اساتیدی همچون چکناواریان بهره گرفته و با حرکتی هدفمند و برنامه ریزی شده ،هنر موسیقی در کیش را توسعه دهیم .

وی ایجاد ارتباط برای حضور گروه های موسقیی جزیره کیش در جشنواره های ملی و بین المللی و حضور گروههای موسیقی خارجی در کیش را از برنامه های های انجام شده شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد اقتصادی و تجاری کشور عنوان کرد و گفت: این تبادل فرهنگی به هنر موسیقی محدود نمی شود و در سایر رشته ها همچون سینما و تجسمی نیز قابل اجراست.

اردلان در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: اهداف دبیرخانه مناطق آزاد این است که چهره های برجسته موسیقی ایران را به عنوان مشاور ، معلم ، پژوهشگر، نوازنده، کارگردان تئاتر به جزیره کیش بیاورد تا آنها بتوانند جزیره کیش را از نظر موسیقی ، تئاتر و سینما ارتقا دهند.

وی یادآور شد: اکنون داریوش مودبیان از چهره های تئاتر در جزیره کیش حضور دارند و برای ارتقای این رشته فعالیت می کنند و فرهاد اصلانی هم از دیگر چهره های هنری به فعالیت مدرسه سینما کمک می کند .

اردلان اضافه کرد : استاد چکناواریان نیز قرار است زیربناهای موسیقی در کیش را بررسی کند که آیا می توان دپارتمان موسیقی را در کیش افتتاح کرد و در این راستا چه لوازمی مورد نیاز است.

این نشست در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور مسوولان و هنرمندان موسیقی برگزار شد.

1630/1641/668
کد N432605

وبگردی