آفتاب

کوچک‌زاده این روزنامه‌ها و سایت‌ها را می‌بیند

کوچک‌زاده این روزنامه‌ها و سایت‌ها را می‌بیند

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک می‌گوید؛ البته اصرار دارد این تبریک به آن دسته از رسانه‌ای‌ها محدود شود که از نظر او حق را زیر پا نمی‌گذارند.

به گزارش ایسنا، گزیده اظهارات کوچک‌زاده در گفت‌وگو با سایت جمهوریت در پی می‌آید:

* به خاطر عدم رعایت اصول اخلاقی در بسیاری از رسانه‌ها و نیز درج و طرح اکاذیبی که موجب صدمه به ارزش‌ها و نظام اسلامی می‌شود و در مقطعی موجب شد رهبری نظام واژه "شارلاتانیزم" را در مورد فضای حاکم بر رسانه‌های کشور به کار بردند، از برخی از آنها بیزارم. ده‌ها رسانه را می‌شناسم که برای دریافت پول دروغ نوشته و می‌نویسند. البته رسانه‌هایی هم هستند که تلاش خودشان را برای رعایت امانت و اصول اخلاقی می‌کنند ولی فضای کلی حاکم بر رسانه را متاثر از آنها نمی‌بینم.

* با هیچ رسانه بیگانه (خارجی) مصاحبه نمی‌کنم.

* بسیاری از اصلاح‌طلبان و بالطبع رسانه‌های وابسته به آنها به مبانی دینی پایبند نیستند (به قول آن آقازاده، سعی دارند هوای همدیگر را هم در عرصه سیاست داشته باشند) در نتیجه از دروغ نوشتن و تهمت زدن و ... هم ابایی ندارند البته این به معنای آن نیست که در رسانه‌های به ظاهر اصولگرا یا مدعی اصولگرایی چنین مواردی نیست بلکه در این مجموعه نیز بسیاری هستند که با کمال تاسف از اصلاح‌طلب‌ها الگوگیری کرده و یا با آنها مقابله به مثل می‌کنند. در نتیجه من با آنها مصاحبه نمی‌کنم و طبیعی است که چنین به نظر برسد که صرفا به خاطر نام و عنوان اصلاح‌طلبی است که با آنها مصاحبه نمی‌کنم چون اکثرا اصلاح‌طلبند و یا اصولگرای ظاهری در خدمت اصلاح‌طلبان.

* برای بسیاری از خبرنگاران که علیرغم علم به اختلاف دیدگاه با آنها، برایم ثابت شده دچار بیماری روحی و فکری نیستند و برای دریافت پول، حق را زیر پا نمی‌گذارند، احترام قائلم و با آنها مصاحبه هم می‌کنم.

* معتقدم کسی که مطلبی می نویسد و در آن با داستان‌سرایی‌های نشات‌گرفته از ذهن منحرف و آلوده به مسائل جنسی خود، کلیت مسئولین در جمهوری اسلامی را متهم به انحراف فکری و جنسی در روابطشان می‌کند، هرزه‌نگاری می‌کند.

* متنفرم از اینکه در هر روزی‌نامه‌ای مطرح شوم. انسان باید برای خودش ارزش قائل باشد.

* معمولا «ایران» را به عنوان مطرح‌کننده نظرات دولت، «شرق» را به عنوان مطرح‌کننده سخن مخالفان نظام و انقلاب، «تهران امروز» را که مدتی است بیرون نمی‌آید برای آشنایی با نظرات جماعتی که از توصیف آنها عاجزم و «کیهان» را به خاطر اطلاع از نظرات آقای شریعتمداری می‌خوانم. همچنین به مشرق، فارس، فردانیوز، رجانیوز، جماران، فرارو، الف، جهان، آفتاب، شبکه خبر دانشجو و چند سایت و وبلاگ دیگر که حضور ذهن ندارم سر می‌زنم. مطالب روزنامه‌ها و سایت‌هایی را هم که با سیاست آنها موافق نیستم، به این دلیل که مطلع باشم چه نقشه‌ای برای نظام و ارزش‌های برآمده از خون شهدا دارند، می‌خوانم و البته به برخی مطالبشان که احساس کنم برای جلوگیری از ایجاد انحراف در افکار عمومی احتیاج به روشن‌گری دارد، تعریضی هم می‌زنم!

انتهای پیام

کد N432502

وبگردی