آفتاب

روزنامه نگاران عرب اخراج یک صهیونیست از اسپانیا را خواستارشدند

روزنامه نگاران عرب اخراج یک صهیونیست از اسپانیا را خواستارشدند

مادرید - ایرنا - انجمن روزنامه نگاران و نویسندگان عرب مقیم مادرید، امروز (جمعه) در حمایت از خبرنگار تلویزیون اسپانیا در سرزمین های اشغالی که به اتهام ˈدست نشانده حماسˈ از این منطقه اخراج شده است ، خواهان اخراج سخنگوی سفارت اسراییل در اسپانیا و بازگشت این خبرنگار شدند.

به گزارش ایرنا ، ˈیولاندا آلوارزˈ خبرنگار تلویزیون ملی اسپانیا برای خاورمیانه که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه در حال دادن گزارشهایی از وقایع و رویدادها در این منطقه بود ، چند روز پیش به دستور دولت اسراییل ، مجبور به ترک غزه و ادامه کار در اورشلیم شد .

در این راستا ، انجمن روزنامه نگاران و نویسندگان عرب اسپانیا با صدور بیانیه ای نوشت: در مقابل پایمالی مرتکب شده از سوی ˈهاموتات روجلˈ سخنگوی سفارت اسراییل در اسپانیا که آلوارز را به انجام ˈگزارشات در خدمت جنبش حماسˈ و یک ˈفعال دست نشانده در خدمت حماسˈ متهم کرده ، این انجمن این اتهامات را رد و آنها را محکوم می کند .

انجمن ادامه داد: متهم کردن آلوارز به عنوان ˈ تسمه انتقال پیام ها ، ارقام ، تصاویر و گزارشهای حماسˈ از سوی سفارت اسراییل ، نشانه دیگری از نقض و بی احترامی به آزادی مطبوعات و استقلال حرفه ای روزنامه نگاری مرتکب شده از سوی نیروی اشغالگر قدس است.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران قدس تلاش دارند تا افکار عمومی و منتشر شده را با ادعای ˈدروغ گویی ها ، خیانت و کلیشه های نادرست و غلط همانند ˈیهودی ستیزیˈ ، مسدود سازند و همه خبرنگارانی که جرات کنند که اطلاعات درست و واقعی نظیر نسل کشی ها در غزه را گزارش دهند را در انزوا قرار دهند .

در این مورد انجمن مذکور نوشت: این خبرنگاران بر اساس استقلال و روند عادی حرفه خود ، از تعرض های وحشیانه ای که علیه ملت فلسطین انجام گرفته ، گزارش می دهند .

انجمن خبرنگاران و نویسندگان عرب در این راستا در بیانیه خود ، خواستار عذرخواهی علنی و فوری سخنگوی سفارت اسراییل شد و از دولت اسپانیا تقاضا کرد که در صورتی که چنین موردی اتفاق نیفتد ، وی را از کشور اخراج کند.

آنها همچنین خواهان بازگشت آلوارز به غزه و ادامه تهیه و ارسال گزارشهای وی از نزدیک شدند .

اروپام *1*491**1663**1566
کد N432496

وبگردی