آفتاب
معاون آموزشی وزارت علوم:

اصلاحیه‌ای درباره دانشگاه ایرانیان نرسیده است/ دانشگاه‌های غیرانتفاعی ماموریت‌گرا می شوند

اصلاحیه‌ای درباره دانشگاه ایرانیان نرسیده است/ دانشگاه‌های غیرانتفاعی ماموریت‌گرا می شوند

معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره برنامه های وزارت متبوع جهت کیفی‌سازی آموزش عالی، ساماندهی موسسات و دانشگاه‌های غیرانتاعی و پردیس‌های دانشگاهی و لغو مجوز دانشگاه ایرانیان( دانشگاه منسوب احمدی‌نژاد) توضیحاتی داد.

دکتر جعفر میلی منفرد در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تبریک روز خبرنگار ، درباره دانشگاه ایرانیان اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای، مصوبه قبلی خود درباره دانشگاه ایرانیان را بلااثر کرد براین اساس نیز مجوز این دانشگاه کان لم یکن است.

وی گفت: از نظر وزارت علوم دانشگاه ایرانیان مجوز فعالیت ندارد و برای فعالیت مجددش باید طبق روال طبیعی درخواست مجدد کند تا در صورت داشتن شرایط و امکانات لازم، درخواست مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

میلی منفرد در عین حال درباره اظهارات اخیر رییس کمیسیون آموزش که ابلاغ را اشتباه خوانده بود، تاکید کرد: تاکنون اصلاحیه درباره ابلاغیه دانشگاه ایرانیان ارایه نشده است.

تعیین حداقل شرایط لازم جهت تاسیس رشته‌های جدید و دانشگاه

میلی منفرد همچنین با اشاره به عمده اقدامات وزارت علوم در حوزه معاونت آموزشی طی یک ساله گذشته، اظهار کرد: عمده این فعالیت‌ها در راستای کیفی‌سازی آموزش عالی بود زیرا طی هشت سال گذشته توسعه آموزش عالی در جهت کمی بود و در حال حاضر نیاز است به سمت بهبود کیفی حرکت کنیم.

میلی منفرد ادامه داد: براین اساس نیز سعی شده ضوابط و مقررات ایجاد رشته و دانشگاه‌ مجددا بررسی و کیفی‌سازی شود و براین اساس حداقل شرایط لازم جهت تاسیس رشته‌های جدید و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و تعیین شده است.

معاون وزیر علوم با اشاره به توسعه کمی دانشگاه‌های غیرانتفاعی طی هشت سال گذشته، عنوان کرد: در سال 1384 شمار دانشگاه های غیرانتفاعی در کشور بیش از 50 دانشگاه و موسسه بود که این رقم در حال حاضر به 350 دانشگاه و موسسه رسیده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه ساماندهی موسسات غیرانتفاعی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد گفت: در این راستا کمیته‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه غیرانتفاعی تشکیل شده است و طی برنامه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در پنج یا شش گروه تقسیم بندی و همچنین براساس پتانسیل و ظرفیت‌ها، ماموریت‌گرا می‌شوند.

میلی منفرد با تاکید بر اینکه مجوز جدیدی طی یکسال گذشته برای دانشگاه غیرانتفاعی صادر نخواهد شد همچنین اظهار داشت: طی یک سال گذشته علاوه بر برنامه ریزی جهت استفاده بیشتر از ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی، تعدادی از موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی که از شرایط و کیفیت لازم برخوردار بودند به دانشگاه ارتقا یافتند.

پذیرش دانشجو در پردیس‌ها و دوره‌های مجازی منوط به آزمون سازمان سنجش

میلی منفرد با اشاره به ورود وزارت علوم به نحوه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی گفت: با توجه به اینکه پردیس‌های دانشگاهی بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارند با تصویب وزارت علوم پذیرش دانشجو در پردیس‌ها از این پس از طریق آزمون سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

به گفته منفرد همچنین در دوره‌های مجازی نیز پذیرش دانشجو منوط به برگزاری آزمون سازمان سنجش شد.

انتهای پیام

کد N432428

وبگردی