آفتاب

رییس هیات مدیره یک شرکت لبنیاتی: خامه گران شد، بعضی تولیدکننده ها پالم به شیر و ماست اضافه کردند

رییس هیات مدیره یک شرکت لبنیاتی: خامه گران شد، بعضی تولیدکننده ها پالم به شیر و ماست اضافه کردند

رییس هیات مدیره یک شرکت لبنیاتی گفت: گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پر چرب بوده است. در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا دوازده درصد متاسفانه برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی باهری رئیس هیات مدیره شرکت لبن دشت، گفت: تولید لبنیات پرچرب بر اساس استانداردهای علمی و بین المللی با افزودن خامه و یا کره حیوانی به شیر مجاز است.مصرف روغن پالم و هر نوع افزودنی غیر مجاز دیگر به شیر و لبنیات، اقدامی غیر اخلاقی و سود جویانه است که مضرات جدی آن بر سلامت افراد جامعه، جبران ناپذیر خواهد بود.

وی گفت: روغن پالم که دارای اسیدهای چرب مضر برای سلامت بوده و مهم ترین تبعات آن گرفتگی های عروق قلبی، مغزی و سکته است، پیش از این برای خوراک دام وارد کشور می شده اما متأسفانه عده ای از تولید کنندگان غیر متعهد برای تولید فرآورده های پر چرب لبنی از آن بهره گرفته اند. وجود مواد رسوب دهنده جدار عروق در این ماده آنقدر زیاد است که تولید کنندگان با وجدان و با شرف از روغن پالم و روغن های نباتی در تولید محصولات خود استفاده نمی کنند.

رئیس مجتمع تولیدی محصولات لبنی چوپان با اشاره به اینکه گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پر چرب بوده است گفت: در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا دوازده درصد متاسفانه برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده اند ولی مجموعه تولیدی ما از این مساله مستثنی بوده است.

باهری گفت: در تولید خامه قنادی، پنیر، شیر پر چرب، ماست های چکیده و انواع ماست های خامه ای و پر چرب، تولید کنندگان متخلف برای تامین درصدهای چربی مورد نظراز روغن پالم که حالت نیمه جامد دارد استفاده کرده اند که باید وزارت بهداشت و ارگان های مسئول برخورد جدی با آنان انجام دهند.

وی با اشاره به تولید روزانه 33 محصول از 300 تن شیر فراهم آوری شده از دامپروری های مورد اعتماد گفت: با اطمینان خاطر می توان بیان کرد که دامپروری ها، هیچ گاه از این ماده مضر جهت پر چرب کردن شیر استفاده نکرده اند.

این تولید کننده محصولات لبنی، از وزارت بهداشت و مسئولان قضایی درخواست کرد تا با اعلام اسامی تولیدکنندگان متخلف، نقشی موثر در اطلاع رسانی صحیح و کاربردی جهت شناسایی تولیدکنندگان صادق و دلسوز کشور داشته باشند.

4747

کد N432232

وبگردی