آفتاب

انتقاد اردوغان از نشریه اشپیگل

انتقاد اردوغان از نشریه اشپیگل

نخست‌وزیر ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور مجله اشپیگل آلمان را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج در این کشور متهم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور مجله اشپیگل آلمان را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج در این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه علاوه بر اشپیگل از "محافل بین‌المللی" به دلیل تلاش برای ایجاد هرج و مرج و حمایت از اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی در انتخابات روز یکشنبه آتی (19 مراد) انتقاد کرد.

اردوغان که یکی از سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، در جمع حامیانش درباره یکی از شماره‌های مجله اشپیگل در چهارم اوت که عکس اردوغان را روی صفه نخست خود قرار داده بود، سخن گفت: تیتر این مطلب "کشور اردوغان" بود که با 16 صفحه مقاله همراه بود و هم به زبان آلمانی و هم ترکیه‌ای منتشر شد.

در این مقاله آمده است: اردوغان فعالیت‌های سیاسی خود را به عنوان اصلاح طلب دموکراسی خواه آغاز کرد اما از آن روزها خیلی وقت است که به پایان رسیده است. جنگ وی یا نخبه پیشین این کشور و نحوه برخورد با معترضان پارک گزی تمایلات مستبدانه وی را فاش کرد. حال وی می‌خواهد که رئیس جمهور شود.

اردوغان که 11 سال است پست نخست وزیری را در دست دارد، گفت: حزب مردم جمهوری خواه و جنبش ناسیونالیست نتوانستند نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند و این احزاب بر روی انتخابات اکمل الدین احسان اوغلو رایزنی نکردند.

وی افزود: چه کسی در پشت نامزدی او قرار دارد؟ چه کسی بجز گولن می‌تواند از او حمایت کند؟ مخافل بین‌المللی به وجود آمده است. اشپیگل از من انتقاد کرده و از احسان اوغلو حمایت می‌کند. چرا آلمان چنین کاری می‌کند؟ چرا تلاش دارد تا در اینجا هرج و مرج راه بیندازد؟ مجله آلمانی اشپیگل قطعا بدون دلیل این کار را نمی‌کند.

اردوغان تاکید کرد: هدف آن‌ها این است تا کسی که از آن‌ها اطاعت می‌کند، رئیس جمهور شود. آن‌ها می‌دانند که من راهی که آن‌ها نشان دهند نمی‌روم.

انتهای پیام

کد N432098

وبگردی