آفتاب

ادامه حضور برنز و سولیوان در مذاکره با ایران حتی پس از ترک کاخ سفید

ادامه حضور برنز و سولیوان در مذاکره با ایران حتی پس از ترک کاخ سفید

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد:‌ ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه و جک سولیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون رییس‌جمهور به حضور خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران حتی پس از ترک پست‌های کنونی خود در کاخ سفید ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره محل مذاکرات آتی ایران و 1+5 هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، در مذاکرات روز گذشته(پنج شنبه) میان ایران و آمریکا در ژنو هیئت آمریکایی متشکل از ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه وندی شرمن، سولیوان مشاور امنیت ملی، رابرت مالی مدیر ارشد ایران،‌عراق و کشورهای خلیج فارس،‌ جیمز تیمبی مشاور ارشد امنیت بین المللی و کنترل تسلیحات وزارت خارجه و پل ایروین عضو شورای امنیت ملی و مدیر منع اشاعه بودند.

همچنین به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: این تصمیم دولت اوباما نشان از جدیت بسیار این دولت برای دستیابی به توافق در 24 نوامبر است، آنها اجازه نمی دهند که کسی( از مذاکرات) خارج شود.

رابرت اینهورن، مشاور پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در امور منع اشاعه، در این باره گفت: نقش مهمی به برنز و سولیوان در مذاکرات به خصوص در کانال دوجانبه داده شده است واین تمایل وجود دارد که بیشترین تلاش انجام شود تا مذاکرات در پایان تمدید چهارماه به سرانجام برسد. این نشانه خوبی است که آنها در مذاکرات حساس آتی در ماه های آینده نیز شرکت می کنند.

به گزارش ایسنا، برنز که پیشتر نیز مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا را بر عهده داشت در آینده نزدیک بازنشسته می‌شود. همچنین سولیوان با ترک دفتر معاون ریاست جمهوری، انتظار می‌رود در دانشکده حقوق دانشگاه یل حضور یابد.

انتهای پیام

کد N432096

وبگردی