آفتاب

سالک: اسرائیل با ذلت و شکست سنگین عقب‌نشینی کرد

سالک: اسرائیل با ذلت و شکست سنگین عقب‌نشینی کرد

حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به آتش‌بس سه روزه در غزه گفت: اسرائیل با ذلت و شکستی سنگین‌تر از جنگ 22 روزه و هشت روزه عقب‌نشینی کرد.

حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به آتش‌بس سه روزه در غزه گفت: اسرائیل با ذلت و شکستی سنگین‌تر از جنگ 22 روزه و هشت روزه عقب‌نشینی کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: موضوع غزه، موضوع جهان اسلام است و فلسطین پاره تن اسلام است. درنتیجه ما نمی‌توانیم از آن غافل شویم. ما به عنوان یک رسالت اعتقادی به موضوع نگاه می‌کنیم. بنابراین جامعه ما به تبعیت از اندیشه بلند حضرت امام(ره) و راهنمایی‌های امام خامنه‌ای یک رسالت، وظیفه و نماد اخلاقی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سبوعیت صهیونیست‌ها و اسرائیل غاصب در شرایط فعلی به خوبی به جهانیان معرفی شد یعنی درنده‌خویی آن‌ها و کودک‌کشی آن‌ها و جنایاتی که در این 30 روز در غزه انجام دادند آن‌ها را به خوبی معرفی کرد.

سالک گفت: جهان به عنوان نیروی بیدار با هر سلیقه و هر مذهب و مکتبی علیه اسرائیل و اربابان اسرائیل بسیج شده‌اند. یعنی امروز اسرائیل و آمریکا منفورترین مردم جهان در مقابل مردم دنیا هستند. مردم دنیا از غزه و کودک کشی در غزه دفاع کردند. غزه بیش از هزار شهید داد که نیمی از آن‌ها کودکان بی‌گناه و مظلومی هستند که هیچ گناهی ندارند. آن‌ها نه نظامی بودند و نه فهمی در چنین مسائلی داشتند.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس تاکید کرد که سران اسرائیل باید به عنوان یک عنصر جنگی محاکمه شوند و دادگاه بین‌المللی اسلامی تشکیل شده و آن‌ها را به اشد مجازات محاکمه کند.

او با اشاره به مقاومت مردم غزه خاطرنشان کرد: مردم علی‌رغم همه خسارت‌ها (قطع آب و برق و خراب شدن زیرساخت‌ها و مراکز بهداشت و درمان و خانه‌ها) با روحیه بسیار بالا از مقاومت دفاع می‌کنند و این اتفاق نمی‌افتد مگر با بصیرت مردم فلسطین و وحدت سازمانی‌ آن‌ها که باعث شد یک نصرت الهی را به دنبال داشته باشد.

سالک افزود: اسرائیل علی‌رغم اینکه از سه جناح به غزه حمله کرد به هیچ‌کدام از اهدافش نرسید و امروز با ذلت و شکست سنگین‌تر از جنگ 22 روزه و هشت روزه عقب‌نشینی را انجام داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: دنیای استکباری این عقب‌نشینی ذلت‌بار را با وساطت مصر برای نجات اسرائیل از چنگال مقاومت انجام داد. یعنی دنیای استکباری عقب‌نشینی را با آتش‌بس اجباری آن هم با وساطت مزدوری مثل مصر انجام داد.

سالک در پایان خاطرنشان کرد: ما آینده را برای محو اسرائیل رقم می‌زنیم. این امر هم امکان ندارد به جز با برقراری یک رفراندوم برای حاکمیت بعد از اسرائیل به عنوان حکومت فلسطین.

انتهای پیام

کد N432092

وبگردی