آفتاب

گشایش نخستین نمایشگاه گردشگری برتر مالزی با حضور ایران

گشایش نخستین نمایشگاه گردشگری برتر مالزی با حضور ایران

کوالالامپور – ایرنا – نخستین نمایشگاه گردشگری برتر مالزی روز جمعه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و با حضور وزیر بازرگانی این کشور گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در برگزاری این نمایشگاه گردشگری مالزی که ایران 9 غرفه را به خود اختصاص داده است رایزنی فرهنگی کشورمان در کوالالامپور نیز مشارکت دارد.

ˈحسن مالکˈ وزیر تجارت داخلی مالزی این نمایشگاه سه روزه را که در مرکز همایش های شهر کوالالامپور برپاشده است، افتتاح کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر ایران نمایندگانی از کشورهای مالزی، مصر، اندونزی و تایلند نیز حضور دارند.

شرکت کنندگان در نخستین نمایشگاه گردشگری برتر مالزی در 300 غرفه محصولات گردشگری کشور خود را به مشتریان معرفی می کنند و شرکت های ایرانی از جمله ˈایران ایرˈ نیز در 9 غرفه به عرضه خدمات خود پرداخته اند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه گردشگری آشنایی شرکت های گردشگری با بازار لوکس و با کیفیت و همچنین جذب گردشگران بیشتر برای خرید محصولات لوکس گردشگری همراه با کشتی های کروز در دریا و رودخانه است.

پیش بینی می شود بیش از 25 هزار نفر از این نمایشگاه سه روزه دیدن کنند.

ˈامیرعلی تقی خانیˈ رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: در این نمایشگاه ظرفیت های بازار گردشگری ایران به گردشگران مسلمانان و غیرمسلمانان مالزی معرفی می شود.

به گفته وی، این نمایشگاه به صورت سالیانه برگزار می شود و قرار است در سال 2016 نیز در صورت مهیا بودن شرایط جزایر و سفرهای دریایی در ایران، کشورمان میزبان نمایشگاهی بین المللی با تمرکز بر ظرفیت های سفرهای دریایی باشد.

تقی خانی گفت طرف مالزیایی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه بین المللی سفرهای دریایی با کشتی (کروز) در ایران را مطرح کرده است.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی در مورد آمار گردشگران مالزیایی به ایران نیز گفت: سال گذشته ایران میزبان حدود یکهزار و 200 گردشگر مالزیایی بود، در حالی در این سال بیش از 70 هزار ایرانی از مالزی دیدن کردند.

وی گفت که تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته میلادی به مالزی سفر کرده اند در مقایسه با سال قبل از آن حدود 30 درصد کاهش نشان می دهد.

آساق**241**1611
کد N432082

وبگردی