آفتاب

بیانیه‌ اتحادیه کنون‌های وکلای دادگستری در محکومیت جنایات غزه

بیانیه‌ اتحادیه کنون‌های وکلای دادگستری در محکومیت جنایات غزه

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) با صدور بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) با صدور بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«آنچه در غزّه جریان دارد نه یک جنگ و مخاصمه مسلحانه بلکه یک کشتار کورکورانه و دسته جمعی و بی رحمانه است که با هیچ معیار و ملاکی قابل بررسی و با هیچ بهانه و دستاویزی قابل دفاع یا قابل توجیه نیست. خانه‌های مردم بی گناه و بی دفاع بر سرشان خراب می‌شود و کودکان و زنان و مردان غیر نظامی به هلاکت می‌رسند و آوارگان فلسطینی اسکان یافته در غزّه دیگر بار، آواره شده‌اند.

رژیم اشغالگر هیچ یک از قواعد و قوانین درگیری‌های مسلحانه را رعایت نمی‌کند، تمایز و تفاوتی بین افراد و اموال نظامی و غیر نظامی قائل نیست، تناسبی بین حملاتی که می‌کند با هجماتی که مدّعی انجام آنها علیه قلمرو خود است وجود ندارد، هیچ حدّ و مرزی برای اقدامات نظامی نمی‌شناسد و تاکنون دلیل قابل قبولی برای اثبات ضرورت عملیات نظامی با این وسعت و شدّت ارائه نکرده است.

ادّله اثباتی این خشونت‌ها و رفتارهای غیر انسانی را همه مردم دنیا در تلویزیون‌ها به وضوح می‌بینند و حیرت انگیز این است که اصحاب زر و زور، دولت‌ها، افراد و سازمان‌هایی که گمان می‌رود پایان دادن به این فجایع و کشتارها در توانشان باشد، یا خاموشند و یا یاور ستمکار.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران مستنداً به عهدنامه‌های چهارگانه 1949 ژنو و الحاقیه‌های دوگانه آن و مواد 6 و 8 و 17 اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری از دادستان دیوان مذکور تقاضا می‌کند به وظیفه قانونی خود درمورد آمران و عاملان و معاونین این رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی و تعقیب و محاکمه و مجازات آنها اقدام کند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)»

انتهای پیام

کد N431983

وبگردی