آفتاب
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

«خاتمی» و «ناطق‌نوری» بازنشسته سیاسی نشده‌اند

«خاتمی» و «ناطق‌نوری» بازنشسته سیاسی نشده‌اند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که «فعالیت سیاسی فقط حضور در قوای سه گانه کشور نیست» گفت: اگر خاتمی و ناطق‌نوری از عرصه مدیریت اجرایی کشور خارج شوند می‌توانند در عرصه سیاسی کشور تاثیرگذارتر باشند.

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که «فعالیت سیاسی فقط حضور در قوای سه گانه کشور نیست» گفت: اگر خاتمی و ناطق‌نوری از عرصه مدیریت اجرایی کشور خارج شوند می‌توانند در عرصه سیاسی کشور تاثیرگذارتر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «فعالیت سیاسی زمینه گسترده‌ای دارد» گفت: اگر فعالیت‌های سیاسی جنبه اجرایی نداشته باشد ظرفیت بیشتری برای تاثیرگذاری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به طور مثال اگر ناطق‌نوری اعلام کند که قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد عده‌ای رقیب وی می‌شوند، اما اگر وی در این انتخابات شرکت نکند می‌تواند در سازمان‌دهی نیروها و تعمیق و بهسازی فعالیت‌های سیاسی و ایجاد ائتلاف‌های مفید برای نظام موثرتر باشد. این نوع فعالیت به معنای بازنشستگی سیاسی نیست و فردی مثل ناطق می‌تواند افراد جوان‌تر را به صحنه بکشاند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهد.

این فعال سیاسی همچنین افزود: ناطق‌نوری اظهار کرده که در کشورهای دیگر اتاق‌های فکری ایجاد می‌شود تا نسل قدیم تجربیات خود را به نسل جدید منتقل کنند. متاسفانه ما در ایران چنین اتاق‌هایی نداریم. درواقع من هم معتقدم ما اتاق فکر رسمی در ایران نداریم اما افرادی مثل خاتمی یا ناطق می‌توانند این اتاق‌ها را تشکیل دهند.

شکوری در ادامه با بیان این‌که «اگر خاتمی خود را در معرض نامزدی در انتخابات قرار ندهد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت» خاطرنشان کرد: در این شرایط حساسیت برخی نهادها و جناح‌ها نسبت به وی کمتر می‌شود و وی می‌تواند مفیدتر باشد. من معتقدم در صورتی که ناطق‌نوری و خاتمی در صحنه سیاسی فعال باشند و به انزوا نروند می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای جوان‌تر برای مدیریت کشور خاطرنشان کرد: عناصر جوان‌تر نسبت به افرادی همچون خاتمی و ناطق‌نوری اجرایی‌تر هستند و انرژی و انگیزه بیشتری دارند، زیرا ناطق و خاتمی بیشتر افراد صاحب فکر هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که «ایران باید از تجربه کشوری مثل چین استفاده کند» اظهار کرد: در گذشته فقط کهنسالان در چین مناصب کشوری و لشکری را بر عهده داشتند بنابراین ما شاهد هیچ ابتکاری در این نظام نبودیم تا این‌که حدود 20 سال پیش تحولی در سیستم مدیریتی چین ایجاد شد و نیروهای جوان‌تر توسط همین مسئولان به صحنه آورده شدند و چین از بن‌بست‌های موجود خود خارج شد و ما اکنون اثر این تصمیم را در رقابت اقتصادی چین با آمریکا می‌بینیم. در ایران نیز باید نسل جدید و جوان زیرنظر نسل قدیم به میدان بیاید تا کشور دچار خلا مدیران نشود، زیرا مدیران در یک دوره زمانی تربیت می‌شوند.

این فعال سیاسی در پایان اظهار کرد: اگر گسست و خلائی در تربیت مدیران کشور به وجود آید، کشور دچار بحران مدیریت می‌شود پس بهتر است از هم‌اکنون افرادی مثل خاتمی و ناطق نوری از عرصه مدیریت سیاسی کشور خارج شوند تا زمینه برای حضور نسل جوان‌تر فراهم شود.

انتهای پیام

کد N431927

وبگردی