آفتاب

شورای امنیت خواستار حمایت از عراق در برابر تروریست های داعش شد

شورای امنیت خواستار حمایت از عراق در برابر تروریست های داعش شد

تهران - ایرنا - شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی فوق العاده ضمن محکوم کردن حملات گروه تروریستی داعش در عراق، از جامعه جهانی خواست به دولت و ملت این کشور برای رویارویی با این گروه کمک کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، تروریست های داعش اخیرا مناطقی در شمال عراق را که برخی اقلیت های مذهبی به ویژه مسیحیان و ایزدی ها در آنها سکوت دارند مورد حمله قرار داده و با تصرف این مناطق موجب آواره شدن دهها هزار نفر شده اند.

شورای امنیت در بیانیه ای که با اجماع از سوی 15 عضو آن منتشر شده، آمده است که این شورا از جامعه جهانی می خواهد با حمایت از دولت و ملت عراق تا آنجا که می تواند به کاهش مشکلات مردم کمک کند.

بیانیه شورای امنیت همچنین نسبت به سرنوشت هزاران تن از ایزدی ها و مسیحیان رانده شده از این مناطق و نیز مردم نیازمند مناطق تحت تصرف داعش ابراز نگرانی کرده و خواستار کمک های فوری بشردوستانه شده است.

شورای امنیت از سوی دیگر اقدامات تروریست های داعش علیه اقلیت ها را محکوم و از آن به عنوان جنایت ضدبشری یاد کرده و خواستار همکاری همه کشورها برای تسهیل امدادرسانی بشردوستانه در عراق شده است.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش روز پنج شنبه شهره ˈقره قوشˈ بزرگترین شهر مسیحی نشین عراق را تصرف کرد و باعث فرار دهها هزار مسیحی از این شهر شد.

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنج شنبه به درخواست فرانسه برگزار شد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه قبلا گفته بود که پاریس نسبت به پیشروی عناصر مسلح وابسته به گروه های افراطی در شمال عراق و شقاوت آنها بر علیه غیرنظامیان، به شدت نگران است.

وی روز پنجشنبه در بیانیه ای از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا در جلسه ای فوق العاده وضعیت برخی از شهرهای عراق را که هدف حملات تروریست های داعش قرار دارد، بررسی کند.

وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه اعلام کرد: با توجه به وخامت اوضاع در برخی مناطق عراق، فرانسه خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوضاع عراق است تا جامعه جهانی بتواند برای مقابله با تهدیدات تروریستی در عراق تجهیز و آماده شود.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود در آورده و تهدید به تجزیه این کشور کردند.

این گروه در پیشروی های اخیر خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده است.

**مترجمام**1480**1597
کد N431857

وبگردی