آفتاب
یک فوق تخصص قرنیه:

پیشگیری از گلوکوم با معاینه منظم سالیانه چشم

پیشگیری از گلوکوم با معاینه منظم سالیانه چشم

یک فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه گلوکوم یک بیماری چشمی است که با بالا رفتن فشار چشم ایجاد می‌شود، گفت: گلوکوم مشکل جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند و بهترین راه برای درمان و پیشگیری، انجام سالیانه یک نوبت اندازه‌گیری فشار چشم است که در تشخیص زودهنگام کمک بسزایی دارد.

دکتر سید علی میر دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه بیماری گلوکوم می‌تواند در هر سنی دیده شود و محدودیت سنی ندارد، گفت: بیماری گلوکوم به دو صورت بسته و باز بروز می‌کند که متخصصان با اندازه‌گیری فاصله میان قرنیه و صلبیه چشم می‌توانند نوع آن را تشخیص دهند و با لیزر اندازه زاویه چشم را تنظیم کنند.

این فوق تخصص قرنیه گفت: بیماری به مرور عصب چشم را از بین می‌برد که قابل بازگشت نیست و تشخیص و درمان به موقع با دارو و عمل جراحی، بهترین راه برای جلوگیری از محدود شدن دید شخص است.

میردهقان با بیان اینکه عوامل زیادی می‌تواند بر ایجاد گلوکوم چشم تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: عواملی مانند سابقه خانوادگی، فشار خون بالا، سوختگی، ضرب دیدگی، حساسیت فصلی و قطره کورتون باعث بالا رفتن فشار چشم می شود که با تشخیص به موقع پزشک و مصرف دارو می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان تصریح کرد: افرادی که دارای سابقه خانوادگی بیماری گلوکوم هستند، بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به آن عارضه قرار دارند بنابراین توصیه می‌شود به طور مرتب، سالیانه یک نوبت برای اندازه گیری فشار چشم معاینه شوند.

انتهای پیام

کد N431811

وبگردی