آفتاب

سازمان ملل: ابعاد ویرانی های غزه بی سابقه است

سازمان ملل: ابعاد ویرانی های غزه بی سابقه است

نیویورک - ایرنا - مسئول هماهنگی امور پناهندگان سازمان ملل در سرزمین های اشغالی گفت که ابعاد ویرانی های ناشی از حملات یک ماهه نیروهای صهیونیستی به خاک غزه و کمک های مورد نیاز برای ترمیم این ویرانی ها در تاریخ درگیری های اخیر بی سابقه بوده است.

جیمز راولی مسئول هماهنگی امور پناهندگان سازمان ملل در سرزمین های اشغالی روز پنجشنبه اعلام کرد که تیم های متعددی از کارکنان نهادهای کمک رسانی سازمان ملل هم اکنون مشغول بررسی میزان خرابی ها و کمک به آسیب دیدگان این حملات هستند.

وی با تصریح این که ابعاد این ویرانی ها و کمک های مورد نیاز برای ترمیم آن ها در تاریخ درگیری های اخیر بی سابقه بوده است تاکید کرد که تنها در صورت تداوم آتش بس و ترک خشونت امکان کمک به بازماندگان و آسیب دیدگان این جنایت ها وجود خواهد داشت.

به گفته وی، از زمان آغاز این حملات در اوائل ماه گذشته تاکنون دست کم یک هزار و 380 نفر از غیر نظامیان فلسطینی از جمله 423 کودک و 224 زن جان خود را از دست داده اند و بیش از 9 هزار نفر از آنان مجروح شده اند.

راولی یادآور شد که تاکنون امدادگران سازمان ملل توانسته اند در میان هزاران نفر از آوارگان و آسیب دیدگان این حملات سهمیه های غذایی توزیع کنند و کار تعمیر و مرمت سیستم آب رسانی و تاسیسات بهداشتی نیز همزمان در جریان است.

به گفته مسئول هماهنگی امور پناهندگان فلسطینی یکی از مشکلات و پیچیدگی هایی که این کارکنان با آن روبرو هستند آموزش احتیاط های لازم به ساکنان مناطقی است که از سوی نیروهای صهیونیستی مین گذاری شده اند.

وی افزود: مسئولین بهداشتی این نهاد همزمان مشغول روان درمانی شمار زیادی از کودکان فلسطینی هستند که وضعیت روحی آنها در اثر مشاهده این جنایت ها بحرانی است.

اروپام-4-541 ** 1597
کد N431767

وبگردی