آفتاب

سخنان روحانی درباره فساد های دوره گذشته،دور زدن ملت تحت نام دور زدن تحریم ها و اقتصاد مقاومتی

سخنان روحانی درباره فساد های دوره گذشته،دور زدن ملت تحت نام دور زدن تحریم ها و اقتصاد مقاومتی

رییس جمهوری روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با قدردانی از استقبال پرشور مردم این استان، این استقبال را نشانه لطف و پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: مردم ما به آینده کار دولت،امید دارند .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مطالبات مردم و با تشریح برنامه‌های گسترده دولت برای توسعه استان چهار محال و بختیاری، گفت: دولت باید گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات، هدایت‌ها و نقد مردم داشته باشد.
رییس‌ جمهوری افزود: همه باید برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهیم و زمانی موفق می‌شویم که قوای سه گانه، مسئولان، هدایت های مقام معظم رهبری و حضور مردم، در کنار هم قرار گیرد.
رییس شورای عالی اقتصاد گفت: اصل کار دولت فراهم کردن زمینه های لازم برای حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه درآمد ۴ ماه گذشته دولت با مصوبه بودجه سالانه فاصله زیادی دارد، گفت: این درآمد در این مدت کمتر از ۷۰درصد است و نشانه آن است که ما کسر بودجه داریم و ممکن است در جایی بودجه برای بخش های از جامعه و استان ها کم بدهیم.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی باید متحول شود، گفت: امروزه نمی توانیم با شیوه آبیاری سنتی کشاورزی را اداره کنیم، بنابراین کشاورزی ما نیاز به توسعه دارد درغیر اینصورت به خارج وابسته خواهیم شد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بوجود آمده در سر راه وارد کنندگان گندم و سر و صدای برخی برای تخلیه بار کشتی گندم تصریح کرد: یک عده ای اعلام کردند که در این زمینه رانت صورت گرفته و متاسفانه رسانه های گروهی هر چند که تعمد نبوده کم اطلاعی کردند.
رییس جمهوری افزود: نباید به هر چیزی تکیه کنیم و به شایعه ای اعتماد کنیم متاسفانه کسی حرفی می زند و آن حرف ناصواب مداوم تکرار می شود.
دکتر روحانی تاکید کرد: مگر می توانند این دولت پاک را لکه دار بکنند؟ فساد غرق شده سالهای پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست. آنها باید بیایند پاسخ دهند. این دولت اعتقادش بر این است که با رانت، فساد، جناح بازی، حزب بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد.
رییس جمهوری با بیان اینکه باید متحد باشیم و هر کس شایستگی بیشتری دارد کار را به او واگذار کنیم، گفت: من همواره به استانداران ، فرمانداران،بخشداران و مدیران موکدا می گویم و می خواهم تحت فشار هیچ جناح، حزب و گروهی قرار نگیرند و هر کس شایسته تر و مفید تر است او را دعوت بکار کنند .
دکتر روحانی گفت: برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هر کس شایسته تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می شود ۵۰ درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه های مختلف به کار گرفته نشوند. زن های ما اهل عفافند و این جامعه اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.
رییس‌جمهوری افزود: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید کار را به مردم واگذار کنیم و دولت باید تسهیل کننده کار باشد.
دکتر روحانی گفت: اگر کشور می خواهد پیشرفت کند نظام آموزشی ما باید هم با تحولات دنیا و هم با نیازهای جامعه آشنا و متصل باشد.مگر می شود ما بهترین عشایر را در استان چهارمحال و بختیاری داشته باشیم و هیچ گوشه ای از دانشگاه های این استان کار تحقیقی در این خصوص انجام ندهد؟
رییس جمهوری افزود: مگر می شود مشکل امروز کشور آب باشد و در دانشگاه های ما تحرک لازم برای مقابله با کم آبی یا بی آبی نباشد؟ بنابراین باید دانشگاه های ما با نیازهای جامعه ارتباط تنگاتنگی برقرار کند و باید کاری کنیم که محصول دانشگاه ما بتواند معضلات جامعه و کشور را حل و فصل کند.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه نقدها ،دغدغه ها و حرف های مردم در سراسر کشور حتی در روستاها با تهران متفاوت نیست، گفت: دغدغه های سراسر کشور دغدغه توسعه است و همه می خواهند کشور پیشرفت کند و هر جایی که سفر می کنیم مردم از ما راه و راه آهن، فولاد و بهره برداری بهینه از آب را مطالبه می کنند.
دکتر روحانی اقدامات دولت را در یکسال گذشته خوب توصیف کرد و گفت: جامعه ماآرامش می‌خواهد چرا که افراطی‌گری و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند.
رییس جمهوری افزود: باید آستین را بالا بزنیم و برای خدمت به مردم به صحنه بیاییم و با اولویت بندی برای حل مشکلات مردم، برنامه‌ریزی کنیم.
دکتر روحانی همفکری و همدلی همه اقشار جامعه از جمله اساتید، دانشگاهیان، فرهیختگان و نخبگان برای حل و فصل مشکلات مردم را مهم خواند و گفت: سخن من این است به قولی که به مردم داده ام وفادار خواهم ماند و همه مطالبات آنها را پیگیری می کنم و همه تلاش دولت این بوده که پیوسته برای حل مشکلات مردم گام بردارد.
رییس جمهوری در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه سیاست خارجی کشور می تواند پشتوانه خوبی برای اهداف ملی ، برنامه های اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: تعریف ما از اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند و همچنین دشمن نتواند به راحتی ما را تحریم کند.
دکتر روحانی اظهار داشت: اگر پیوند اقتصاد ما به اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا در بیاورد، تحریم کند و یا آزار برساند.
رییس‌ جمهوری افزود: دنیای غرب و کشورهای صنعتی می‌ترسیدند که صادرکنندگان نفت تصمیم بگیرند صدور نفت را تحریم کنند و پیوسته از این موضوع در وحشت بودند.
وی افزود: با بی‌عقلی‌ها چه کردیم؟ می‌گویند چه دارد آن کس که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد. با بی‌عقلی‌ها کاری کردند آنها بیایند نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.
دکتر روحانی اظهار داشت: تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند و این بازی‌هایی که بعضی‌ها در می آورند و می‌گویند فلان جا رانت شد برای پوشاندن این رسوایی‌ها است. ما قصد دعوا با کسی را نداریم باید مردم بدانند که در سال‌های گذشته بر آنها چه گذشته است؟
رییس‌ جمهوری گفت: مردم بدانند همه چیز ما باید مقاومتی بشود اقتصاد،‌سیاست، فرهنگ و حتی مسایل امنیتی ما باید مقاومتی و استقامتی شود و روی پای خود بایستیم.
دکتر روحانی در ادامه به کارنامه دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی به حول و قوه الهی قدم‌های شایسته‌ای را این دولت به کمک مردم و با هدایت‌های رهبری، برداشته است. امروز رابطه ما با همسایگان‌مان از دیروز بهتر است یکی دو کشور هستند که به نقطه مطلوب نرسیده است اما با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه‌ نزدیک و بهتری داریم.
رییس‌ جمهوری گفت: رابطه ما در سطح جهانی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و استقبال از حضور رییس‌ جمهوری به سازمان ملل متحد و اجلاس داووس را شاهد بودید. همه قبول دارند یکی دو قدم دیگر در سیاست خارجی برداریم به طور کامل دروازه‌ها گشوده خواهد شد و خواهید دید که ایران یکی از مراکز مهم سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهد شد.
دکتر روحانی با اشاره به اظهارات یکی از اقتصاد دانان جهان که گفته بود ایران بکر است و اگر یک مقدار دروازه را باز کنید خواهید دید چه استقبال عظیمی برای سرمایه گذاری در ایران خواهد شد، افزود: ما برای اشتغال پایدار و رونق و برای اینکه بتوانیم تورم را به نقطه مطلوب برسانیم، راهی جز سرمایه گذاری و تولید نداریم تولید بدون سرمایه گذاری و تکنولوژی امکان پذیر نیست با تکنولوژی کهنه نمی شود با دنیا رقابت کرد. دنیای امروز اقتصاد، اقتصادی رقابتی است. همه در حال پیشرفت و دو هستند و ما اگر عقب باشیم کسی ما را نمی‌بیند.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ما امروز با همه امید و توان و با کمک شما و حضور شما مردم، آینده بهتری را برای این مرز و بوم و این کشور عزیز خواهیم ساخت.
دکتر روحانی اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند با نرمش قدرتمندانه، قهرمانانه، مدبرانه و حکیمانه، ما مشکلات را در بخش سیاست خارجی رفع خواهیم کرد.
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه در دنیا امروز هیچ‌کس در این که ایران به فکر حل مسایلش با دیگران است، تردید ندارد، گفت: اکنون هیچ کشوری نیست که نسبت به اینکه ایران غنی سازی داشته باشد تردیدی داشته باشد. آمریکا هم تردید ندارد بحث در این است که سانتریفیوژ ها و تولید ما چه مقدار باشد آن هم برای یک برهه زمانی کوتاه نه برای همیشه.
دکتر روحانی اظهار داشت: همه قبول دارند که بعد از یک دوره‌کوتاهی ایران مثل همه کشورهای عضو ان‌پی‌تی، غنی سازی خواهد کرد و این پیروزی بزرگ ملت ایران است.
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه به حول قول الهی معضلات را پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: با کمک همدیگر، آبادانی را به ایران هدیه خواهیم کرد و سرافرازی و توفیق بیشتر این ملت بزرگ را ان شاء الله شاهد خواهیم بود.
دکتر روحانی در پایان با قدردانی از تلاش استاندار، نماینده ولی فقیه در استان،‌صدا و سیما، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه نیروهای مسلح در جریان این سفر اظهار داشت: به خانواده زندانیانی که اخیراً در زندان این استان بخاطر وقوع حادثه ناگواری فوت کردند، تسلیت می‌گویم و برای مصدومین آرزوی سلامتی می‌کنم.
رییس‌ جمهوری همچنین از اینکه نتوانست در جریان این سفر از دیگر شهرهای استان نیز دیدن کند ابراز ناراحتی کرد و در عین حال گفت که گزارش نمایندگان و وزرای اعزامی به این شهرستان‌ها را دریافت کرده است.

2929

کد N431729

وبگردی