آفتاب
دبیرکل سازمان ملل:

پرتاب موشک های حماس نمی تواند قتل عام مردم بی گناه غزه را توجیه کند

پرتاب موشک های حماس نمی تواند قتل عام مردم بی گناه غزه را توجیه کند

نیویورک-ایرنا- دبیرکل سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با لحن شدیدی قتل عام مردم غزه بدست صهیونیست ها را مورد حمله قرار داد و گفت حتی اگر این ادعا که موشک هایی از مقر نیروهای این سازمان به سمت اسرائیل شلیک شده درست باشد این نمی تواند کشتار مردم بی گناه غزه را توجیه کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهار شنبه در یک نشست عمومی به بحث درباره تهاجم چهار هفته ای نیروهای رژیم صهیونیستی به خاک غزه و قتل عام مردم بی گناه فلسطین پرداخت.

در این نشست ابتدا ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل با ابراز خرسندی از ادامه آتش بس سه روزه که از ساعت 8 بامداد سه شنبه به وقت محلی آغاز شد ،از تلاش کشورهایی که در جهت تحقق این آتش کوشیدند ؛ قدردانی کرد.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به دوام این آتش بس و ادامه گفت و گوهای قاهره تصریح کرد که هنوز دلیلی برای آسودگی خیال وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل با لحنی شدیدتر از همیشه به انتقاد از کشتار بی رحمانه مردم غزه پرداخت و گفت: حمله و کشتار شهروندان غیرنظامی غزه هولناک ، خشم آور و غیرقابل قبول است.

بان کی مون تصریح کرد که گردانندگان رژیم صهیونیستی نمی توانند به بهانه امنیت خود زنان و کودکان بی گناه غزه را به قتل برسانند.

وی درخصوص حملات موشکی اسرائیل به مقر نیروهای اونروا در رفح و سایر نقاط غزه به صراحت گفت که مسئولین سازمان ملل تاکنون 33 بار موقعیت جغرافیایی این تاسیسات را در اختیار نیروهای اسرائیلی قرار داده اند تا از بروز هرگونه اشتباهی جلوگیری کنند اما این اطلاعات مانع حملات اسرائیل به مراکز سازمان ملل که شمار زیادی از مردم غزه در آن ها پناه گرفته اند ؛ نشده است.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت بازسازی ویرانی های غزه گفت که تاکنون بارها ویرانی های ناشی از تهاجم نیروهای صهیونیستی به خاک غزه بازسازی شده و بار دیگر مورد هجوم و ویرانی قرار گرفته است.

وی با طرح این پرسش که تا چه زمانی باید به این دور و تسلسل ویرانگری و بازسازی ادامه داد؛ افزود که ما بار دیگر این ویرانی ها را ترمیم خواهیم کرد اما این باید آخرین بار باشد.

ˈبان کی مونˈ در پایان یادآور شد که روز پنجشنبه به وقت محلی نیویورک پرچم های سازمان ملل به احترام قربانیان این تهاجم یک ماهه به صورت نیمه افراشته درخواهند آمد.

اروپام-4-541**1392
کد N431699

وبگردی