آفتاب

کمیته حوادث غیرمترقبه انگلیس خواستارارسال کمک های اضطراری به مردم غزه شد

کمیته حوادث غیرمترقبه انگلیس خواستارارسال کمک های اضطراری به مردم غزه شد

لندن - ایرنا - کمیته حوادث و بلایای غیرمترقبه انگلیس ( دی ای سی ) روز پنجشنبه در اطلاعیه ای ضمن وخیم توصیف کردن شرایط انسانی درغزه بدنبال حملات ˈوحشتناکˈ رژیم صهیونیستی، خواستار ارسال کمک های اضطراری به مردم غزه شد .

به گزارش ایرنا، این کمیته امدادی اعلام کرد: بدنبال چهار هفته جنگ وحشتناک درغزه ، بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه آواره شده اند.

براساس گزارش کمیته حوادث غیرمترقبه انگلیس ، درحال حاضر بیش از 485 هزار نفر از مردم غزه نیاز به کمک های فوری غذایی دارند و یک میلیون و 500 نفر از ساکنان این منطقه نیز با محدودیت دسترسی به آب و امکانات بهداشت مواجه هستند.

این کمیته با اعلام اینکه 65 هزار نفر در غزه بدلیل از بین رفتن و یا صدمه دیدن خانه های شان بی سرپناه شده اند، گفت: سیستم بهداشتی درغزه در معرض فروپاشی است. در جریان حمله اسراییل 24 مرکز درمانی دراین منطقه نابود شد و سایر مراکز درمانی آن نیز با کمبود دارو و امکانات پزشکی مواجه هستند .

این سازمان امدادی با اشاره به این که بیش از 80 درصد از فلسطینی ها ساکن در غزه متکی به کمک های غذایی سازمان ملل بودند، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده بعد از حمله اسراییل تنها کمک های قابل توجه جامعه بین الملل می تواند نیازهای انسانی موجود در غزه را پوشش دهد.

این نهاد که دربرگیرنده 13 گروه و نهاد غیردولتی و خیریه انگلیس از جمله صلیب سرخ و آکسفام است، روز جمعه درخواست برای جمع آوری کمک های اضطراری برای مردم غزه ، را از رسانه های انگلیس پخش کرد.

براساس گزارش های منتشر شده در رسانه های انگلیس، بدنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیش از یک هزار و 800 نفر عمدتا غیر نظامی شهید و در حدود 520 هزار نفر مجبور به ترک اجباری خانه هایشان شده اند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی دولت انگلیس، رژیم صهیونیستی از زمان حمله اش به غزه در هشتم جولای تاکنون، 136 مدرسه ، 24 بیمارستان و درمانگاه و 25 آمبولانس را مورد حمله قرار داده است.

در حال حاضر دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به دلیل سیاست های ضعیف اش در قبال حمله رژیم صهیونیستی به غزه بشدت از سوی محافل حزبی و نیز افکار عمومی این کشور تحت فشار قرار گرفته است.

روزنامه گاردین روز چهارشنبه نوشت: سیاست های دولت انگلیس در قبال حمله اسراییل به غزه ، سه شنبه شب، بدنبال استعفای غیرمنتظره سعیده وارثی و درخواست ˈنیک گلکˈ معاون نخست وزیر و و رهبر حزب لیبرال دمکرات برای به تعلیق درآوردن مجوزهای صادرات سلاح به اسراییل، در خطر انشقاق قرار گرفت.

اروپام **5**1552** 3404
کد N431651

وبگردی