آفتاب

واکنش اروپا به اقدام روسیه: حق اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه روسیه محفوظ است

واکنش اروپا به اقدام روسیه: حق اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه روسیه محفوظ است

ایرنا نوشت:

 اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در نخستین واکنش به تصمیم مسکو برای ممنوعیت واردات برخی اقلام غذایی از اروپا و آمریکا اعلام کرد: حق اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه روسیه محفوظ است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، «فردریک ونسان» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، گفت: این یک تصمیم کاملا سیاسی است و ما پس از نشست کمیسیون اروپا، مطمئنا به آن واکنش نشان خواهیم داد.

وی افزود: تصمیم مسکو در پی تحریم های غرب در قبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اتخاذ شده است و مسکو باید بداند که اتحادیه اروپا مصمم است به اوضاع بحرانی در اوکراین پایان دهد.

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه واردات مواد غذایی از جمله لبنیات، گوشت و سبزیجات از کشورهای تحریم کننده روسیه را ممنوع اعلام کرد.

پوتین روز چهارشنبه با امضای دستور ویژه ای با نام تدابیر ویژه اقتصادی برای تامین امنیت روسیه، ممنوعیت واردات برخی اقلام غذایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

پوتین به دولت دستور داد واردات محصولات کشاورزی و مواد خام از کشورهای تحریم کننده روسیه را محدود یا متوقف کنند.

وی واردات محصولات کشاورزی، مواد خام و هرگونه مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده روسیه اعم از شرکت ها یا مقامات یا شهروندان این کشور را به مدت یک سال ممنوع کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه حمایت روسیه از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه و به منظور مجازات این کشور در ماه های اخیر چند بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کردند.

26149

کد N431636

وبگردی