آفتاب

آخرین وضعیت جسمی سیمین بهبهانی از زبان فریبرز رئیس دانا

آخرین وضعیت جسمی سیمین بهبهانی از زبان فریبرز رئیس دانا

در حال حاضر قلب خانم بهبهانی آنژیو شده و پزشکان سه بار شک الکتریکی داده اند ولی ایشان همچنان بیهوش است.

فریبرز رئیس دانا از دوستان قدیمی سیمین بهبهانی، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت جسمی این هنرمند ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نویسنده به وضعیت نابسامان جسمی نویسنده و شاعر بلند آوازه کشور در یک سال گذشته اشاره کرد و درباره بستری شدن این هنرمند در بیمارستان اظهار داشت: خانم بهبهانی در چند سال گذشته با مشکلات قلبی و احوال متغیر مواجه بود که پس از وخیم‌تر شدن وضعیت ایشان در دو روز گذشته سرانجام در بیمارستان بستری شد.

وی افزود: در حال حاضر قلب خانم بهبهانی آنژیو شده و پزشکان سه بار شوک الکتریکی داده اند ولی ایشان همچنان بیهوش است.

رئیس دانا با بیان اینکه سیمین بهبهانی همواره یکی از شاعران تاثیرگذار ایران بوده؛ عنوان کرد: ایشان بسیار صمیمی و فداکارانه در این سال‌ها فعالیت و از جریان ادبی مستقل حمایت كرد.

وی از سیمین بهبهانی با عنوان بانوی شجاع یاد کرد و ادامه داد: او با اشعار اجتماعی خود همراه مردم این سرزمین شد و ما را تنها نگذاشت. سیمین سربلند زندگی کرد و هیچگاه دست نیاز به سوی کسی دراز نکرد. همواره مدافع آزادی اندیشه و بیان باقی ماند وطی سی سال اخیر اشعاری در همین راستا سروده است.

رئیس دانا ضمن قدردانی از تلاش های پزشکان خاطرنشان کرد: پزشکان و مسئولان بیمارستان از هیچگونه تلاشی برای بهبود وضعیت ایشان فروگذار نکردند که جای سپاس بسیار دارد. همچنین او فرزندان برومند و لایقی دارد که تمام روزها و ساعات کنارش بودند.

رئیس دانا با خواندن غزلی از حافظ گفت: جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است/ پیاله گیر که عمر عزیز بی بدل است. سیمین بهبهانی جایگاه والایی در ادبیات ایران دارد و امیدوارم هرچه دیرتر به بهشت شاعران سفر کند.

کد N431582

وبگردی