آفتاب
مدیرکل دادگستری استان کرمان:

سران عشایر جنوب از بروز جرم در طوایف خود جلوگیری کنند

سران عشایر جنوب از بروز جرم در طوایف خود جلوگیری کنند

مدیرکل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: سران طوایف و عشایر جنوب باید از بروز جرم در طوایف خود و درگیری با سایر طوایف جلوگیری کنند و

هم‌چنین با آن‎ها وحدت و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حجت‎الاسلام علی توکلی در آیین تودیع و معارفه دادستان رودبار گفت: امان‎نامه به کسانی داده می‎شود که در گذشته مرتکب خلاف و جرم شده‎اند و در حال حاضر متواری هستند.

وی تصریح کرد: این افراد در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند، می‎توانند به شوراهای اسلامی، بخشداری‎ها، فرمانداری‎ها و پاسگاه‎های نیروی انتظامی مراجعه کنند.

توکلی تصریح کرد: بعد از آن طی مدت کوتاهی حدود سه ماه پس از بررسی‎های انجام شده، افراد امان‎نامه را می‎توانند دریافت کنند و مانند سایر شهروندان به زندگی خود ادامه دهند.

وی افزود: این امر مشروط بر این است که هیچ‎گونه شکایت خصوصی نداشته باشد و یا رضایت شاکیان خصوصی را جلب کنند، البته پس از دریافت امان‎نامه تمام جرایم گذشته آن‎ها پاک می‎شود.

مدیرکل دادگستری استان کرمان گفت: کسانی که سلاح غیرمجاز شکاری و جنگی دارند، می‎توانند به طور داوطلبانه سلاح خود را تحویل دهند.

توکلی عنوان کرد: دادگستری در این زمینه به جز یک جریمه نقدی بسیار اندک، از زندان رفتن فردی که سلاح غیرمجاز خود را به صورت داوطلبانه تحویل دهند، جلوگیری می‎کند.

انتهای پیام

کد N431564

وبگردی