آفتاب

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: بازاریان فرهنگ اسلامی را ترویج دهند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: بازاریان فرهنگ اسلامی را ترویج دهند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در گذشته با گوجه فرنگی، تخم مرغ گندیده، مشت و کفش از رئیس‌جمهور آمریکا استقبال می‌شد ولی هم‌اکنون نفرت مردم دنیا از آمریکا به قدری است که با پرتاب سنگ از او استقبال خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سردار محمدرضا نقدی در یادواره 500 شهید اصناف آذربایجان شرقی و یک هزار شهید جوشکار، تراشکار، آهنگر و آهن‌فروش سراسر کشور، با اعلام اینکه شهیدان درس ایستادگی و مقاومت به ما آموختند، افزود: گذشتن از جان برای دفاع از میهن در فرهنگ ما که زیر پرچم ولایت زندگی می کنیم، امری طبیعی است اما این موضوع در بعد جهانی، پدیده منحصر بفرد است.

وی افزود: افرادی که زندگی شان را بر اساس کار و تجارت بنا کرده اند، در زمان جنگ علیه باطل، از همه چیز چشم پوشی کرده و سلحشورانه در میدان جنگ ایثار می کنند، این کار، نشان از ولایتمداری اصناف است. رسم دنیا بر این است که در زمان جنگ تنها نظامیان می‌جنگند در همه جای دنیا تنها نظامی‌ها می‌جنگند اما در طول هشت سال دفاع مقدس، صدها هزار نفر از مردم عادی علیه رژیم صدام جنگیدند و بسیاری از آنها در این راه شهید شدند، که این در دنیا بی‌بدیل است.

نقدی با اشاره به اینکه "تلاش برای کسب روزی حلال کمتر از جهاد، عبادت و نماز خواندن نیست"، افزود: بازاریان همواره در صحنه بودند و هیچگاه فراموش نخواهیم کرد که موقع جنگ بازاریان چندین هزار کامیون حامل مواد غذایی، پوشاک و سایر وسایل مورد نیاز به مناطق جنگی فرستادند و این مسأله نشان‌دهنده عظمت مکتب اسلام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مردم ایران مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستادند و سر خم نکردند، بطوریکه بسیاری از کشورهای غربی ابزار جنگی عراق را برای جنگ با ایران تأمین می‌کردند، حتی خلبانان هواپیماهای عراق فرانسوی بودند، این ایستادگی مردم ایران ریشه در آموزه‌های دینی آنان و نشانگر عظمت اسلام است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس هم‌راستا با ایستادگی امام حسین(ع) در جنگ کربلا بود و ایستادگی مردم غزه و لبنان نیز بهره گرفته از دفاع مقدس ایران است، مردم غزه به خوبی مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند.

نقدی اضافه کرد: در گذشته اسرائیل بسیاری از مناطق فلسطین را اشغال کرده بود اما هم‌اکنون در مقابل غزه شکست خورده و ذلیل شده است. معتقدم مردم غزه با استفاده از آموخته‌هایشان از دفاع مقدس ایران، در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "آمریکا بعد از ناامید شدن از حمله نظامی به ایران، از بین بردن فرهنگ مردم ایران را در اولویت قرار داده است"، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به موضوع فرهنگ تأکید کرده‌اند، باید برای حفظ و تقویت فرهنگمان بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه "کشور ایران باید عاری از هرگونه فساد و تبعیض باشد و برای پویایی اقتصاد، افزایش سازندگی و ترویج دین اسلام قدم بردارد"، گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع تزئینی و تنها برای چاپ در کتاب‌ها نیست. باید با افزایش تولیدات داخلی و کاهش واردات، اهداف و معنی اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهیم.

سردار نقدی در پایان اظهار کرد: بازاریان با برگزاری جلسات برای پویایی بازار داخلی و کاهش واردات برنامه‌ریزی کنند و همچنین با توجه به نوع محصولاتی که به فروش می‌رسانند، فرهنگ اسلامی را ترویج دهند.

انتهای پیام

کد N431493

وبگردی