آفتاب

دبیرکل ناتو وارد اوکراین شد

دبیرکل ناتو وارد اوکراین شد

ایرنا نوشت:

ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو در بحبوحه تنش اردوگاه غرب با مسکو بر سر بحران اوکراین، وارد ˈکی یفˈ شد.
خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه از کی یف گزارش داد، دبیرکل ناتو در این سفر قرار است با رهبران اوکراین در مورد تنش ناشی از حضور نیروهای روسیه در نزدیکی با مرز اوکراین کشور، مذاکره کند.

بنابراین گزارش، راسموسن در یک پیام کوتاه در شبکه اجتماعی توییتر خود نوشت، به کی یف آمده است تا حمایت سیاسی ناتو از اوکراین را به ˈپروشنکوˈ رییس جمهوری این کشور اعلام کند.

از جمله محورهای مذاکرات دبیرکل ناتو و مقام های ارشد اوکراین بحث در مورد جزییات نشست آتی شراکت اوکراین- ناتو خواهد بود.

راسموسن به دعوت رسمی پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین به این کشور سفر کرده است.

دیدار دبیر کل ناتو از اوکراین، در حالی صورت می گیرد که سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز گذشته (چهارشنبه) از افزایش شمار نظامیان روسیه در مرز این کشور با اوکراین خبر داد و آن را اقدامی خطرناک قلمداد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گذشته و پیش از این سفر با انتشار بیانیه ای، اتهام های دبیر کل ناتو را علیه مسکو در مورد بحران اوکراین رد کرد و آن را بی اساس خواند.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: ˈدبیر کل ناتو به ادعاهای بی پایه و اساس علیه روسیه در مورد اوکراین ادامه می دهدˈ.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده بود: دبیر کل ناتو با لحن خصمانه تلاش می کند مسوولیت تشدید بحران اوکراین را بر دوش روسیه بگذارد و بدون هیچ استدلالی این کشور را متهم می کند، در حالی که روسیه در مناقشه اوکراین دخالت نمی کند و گزارش اخیر ناوی پیلای کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل که اعلام کرده شواهدی دال بر مداخله روسیه در حوادث اوکراین وجود ندارد، موید این امر است.

روابط روسیه و ناتو در ماههای اخیر به دنبال درگیری های مسلحانه در اوکراین تیره شده است.

52261

کد N431456

وبگردی