آفتاب
شورای شهر تصویب کرد:

نامگذاری بوستان شهید «محمود صارمی» در زنجان

نامگذاری بوستان شهید «محمود صارمی» در زنجان

زنجان - ایرنا - در آستانه هفدهم مرداد «روز خبرنگار» فضای سبز مجاور خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان به نام ˈخبرنگار شهید محمود صارمیˈ مزین شد.

به گزارش ایرنا، این بوستان که در منطقه علوم پایه زنجان قرار دارد پس از تصویب اعضای شورای شهر و موافقت شهردار زنجان به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شان و جایگاه خبرنگاران و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ˈمحمود صارمیˈ به نام این خبرنگار شهید و رضوان جایگاه نامگذاری شد.

شهردار زنجان در بازیدی که از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان داشت وعده داده بود که به پاس رشادت و حماسه آفرینی های این شهید راه قلم و اندیشه و شهدای خبرنگار، این بوستان را به نام شهید والامقام محمود صارمی نامگذاری کند.

شهردار زنجان روز پنجشنبه درمراسم رونمایی از تابلوی پارک مجاور ایرنا با نام ˈشهید خبرنگار محمود صارمیˈ بااشاره به اینکه خبرنگاران رسولان آگاهی بخشی درجامعه هستند، گفت: نامگذاری این پارک در مجاورت ایرنا یادآور رشادت های فعالان عرصه خبر و عمل به تعهد آنان تا مرز شهادت است.

محسن امین افزود: خبرنگاران با تلاشی مضاعف نقش بسزایی در انتقال مسایل جامعه و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکلات دارند.

به گزارش ایرنا، این تابلو در قالب نماد رویش و با آیه شریفهˈ ن، والقلم مایسطرونˈ به گونه ای طراحی شده که نشانه ای از سوختن شهدا و به اوج آسمان رسیدن آنان است.

ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی هفدهم مرداد 1377 به دست عوامل گروه طالبان در افغانستان به خیل شهدا پیوست و یک سال پس از این رخداد به پاس قدردانی از مقام و حرفه شهید صارمی با تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، هفده مرداد به نام ˈروز خبرنگارˈ نامگذاری و در تقویم شمسی ایران ثبت شد.

7318/596
کد N431357

وبگردی