آفتاب

سلب تابعیت 9 مخالف بحرینی

سلب تابعیت 9 مخالف بحرینی

دادگاه بحرین با صدور احکامی علیه 9 تن از مخالفان این کشور به اتهام برهم زدن امنیت عمومی آن‌ها را سلب تابعیت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ریم خلف، وکیل مدافع این متهمان اعلام کرد که این دادگاه ضمن محکوم کردن فعالان بحرینی به دلیل انتساب آن‌ها به تشکیلاتی غیرقانونی حکم حبس آن‌ها را به مدت 7 الی 22 سال صادر کرد. متهمان قصد دارند علیه احکام صادره در خصوص آن‌ها شکایاتی را ارائه دهند.

از سوی دیگر، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین در جریان دیدار با توماس کراسکی سفیر آمریکا در منامه بر لزوم تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و حمایت ملت‌ها از خطرات این پدیده شوم تاکید کرد. وی در عین حال بر لزوم حمایت جوامع و حفظ آن‌ها از افراط‌گرایی و درگیری‌های قومی که همبستگی ملی جوامع را در معرض خطر قرار می‌دهد تاکید کرد.

آل خلیفه هم‌چنین با بیان اینکه بررسی اوضاع فلسطین و پیامد حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مستلزم تلاش بین‌المللی برای حمایت از طرح‌های آتش‌بس است بر نقش آمریکا در گسترش امنیت و ثبات منطقه در چارچوب روابط همکاری و تفاهم موجود میان آمریکا و کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی در جریان این دیدار آخرین تحولات و رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم همکاری مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N431314

وبگردی