آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تربیت مدافعان اندیشه ناب انقلاب اسلامی، رسالت مدارس صدرا است

تربیت مدافعان اندیشه ناب انقلاب اسلامی، رسالت مدارس صدرا است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رسالت اصلی مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: اصلی‌ترین وظیفه مدارس صدرا، تربیت مدافعان اندیشه ناب انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در پانزدهمین همایش مدیران دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی، اظهار کرد: بحث تربیت نیروی انسانی یکی از مطالبی است که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت یک انقلاب فرهنگی است؛ بنابراین برای بقای انقلاب نیاز به نیروی انسانی متدین، متشرع و مجاهد داریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه "هر انقلاب و تحولی اگر نسبت به منابع انسانی خود توجه نکند، رو به نابودی خواهد بود"، اظهار کرد: برای ایجاد جامعه الگو، نیازمند نیروی انسانی تراز اول هستیم تا برای پاسداری از دین تلاش کنند.

خاموشی همچنین تاکید کرد: رشته علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته اصلی شاخه نظری در آموزش و پرورش است که به تربیت نیروی انسانی برای انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی ادامه داد: ما باید در دبیرستان‌های معارف، مدافعان تفکر ناب اسلامی باشیم و اساساً رسالت رشته علوم و معارف اسلامی این است که فرهنگ اسلام را توسعه و گسترش دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مدیران مدارس صدرا باید به وظیفه دینی خود درباره تربیت صحیح دینی دانش‌آموزان عمل کنند، گفت: اگر ما در این کار خلوص داشته باشیم، به نتیجه خواهیم رسید.

خاموشی با بیان اینکه "مدارس صدرا روزبه‌روز در حال گسترش و پیشرفت کمی و کیفی هستند"، ادامه داد: اجرای نظام 6 - 3 - 3 در آموزش و پرورش و اختصاص دو زمان سه ساله به دوره متوسطه، فرصت مناسبی برای تربیت نیروهای متعهد در مدارس صدرا به وجود آمده است.

وی در پایان، با اشاره به کشتار کودکان و دانش‌آموزان در غزه گفت: این در واقع جنگ علنی با فکر و مبارزه با انسان‌سازی است. هدف از این جنایت آن است که نسل جدید انقلابی فلسطین شکل نگیرد و بتوانند از این طریق، اهداف شوم خود را دنبال کنند.

انتهای پیام

کد N431028

وبگردی